یکی از سوالات پرتکرار کاربران ایمن خرید این است که گوشی ایفون ضربه خورده روشن نمیشه. این اتفاق ناخوشایند ممکن است برای هر فردی رخ دهد. یکی از دردناک‌ترین اتفاقات این است که گوشی از دست شما بیفتد. قطعا پس از این اتفاق نگران هستید که با صحنه ی شکستن ال سی دی گوشی مواجه شوید. اما وقتی از سلامت ظاهری گوشی خیالتان جمع می‌شود، تصور می‌کنید مشکل دیگری وجود ندارد. در برخی مواقع، ضربه خوردن یا افتادن گوشی سبب آسیب قطعه های سخت افزاری آن می‌شود.

همین موضوع سبب می‌شود که گوشی شما خاموش شود یا در کارکرد آن خللی ایجاد شود. مشکلاتی مانند پرش آنتن، پرش نمایشگر، پیکسل سوخته شدن ، ریست شدن، قطع و وصل شدن صدا و… اما تشخیص هر کدام از این موارد برای تعمیر یا دیگر اقدامات، مهم است. زیرا ممکن است روشن نشدن آیفون شما به دلیل ضربه دیدن آن نباشد و مشکل از شارژر باشد. در این مورد نیازی به تعمیرگاه نیست و تنها لازم است خرید شارژر 20 وات اپل را انجام دهید. برای آشنایی بیشتر با رفع اینگونه مشکلات یا تشخیص آنها، تا پایان مطالب با ما همراه باشید. در این مطلب خواهید خواند:

  • علت خاموش شدن ناگهانی آیفون و روشن نشدن
  • ضربه خوردن گوشی و روشن نشدن صفحه
  • روشن نشدن آیفون بعد از آپدیت
  • علت روشن نشدن ایفون 13
  • روشن نشدن آیفون 7 پلاسگوشی ایفون ضربه خورده روشن نمیشه

    علت خاموش شدن ناگهانی آیفون و روشن نشدن

    خاموش شدن بی دلیل و ناگهانی گوشی آیفون یکی از اتفاق های استرس زا برای کاربران این نوع گوشی محسوب می‌شود. چرا که این گوشی قیمت بالایی داشته و هزینه های تعمیر آن نیز نسبت به گوشی های دیگر کمی بالاتر است. در ابتدا تمامی راهکارهایی که در ادامه ارائه داده می‌شود را انجام دهید؛ در صورت حل نشدن مشکل و داشتن مشکل سخت افزاری آن را به دست افراد متخصص بسپارید تا مشکل را رفع نمایند. یکی از دلایل احتمالی که ساده به نظر می‌‌آید، تمام شدن شارژ باتری است.

    همچنین از سالم بودن آداپتور، کابل و اتصالات شارژ نیز اطمینان حاصل کنید. دستگاه را به شارژ متصل کرده و در صورت تمام شدن شارژ پس چند دقیقه علامت به اتمام رسیدن شارژ بر روی صفحه نمایان می‌شود. پس از رد شدن از این مورد نوبت به باتری دستگاه می‌رسد. باتری را نیز مورد بررسی قرار داده و در صورت ضعیف شدن باتری آن را تعویض کنید. در صورتی که گوشی شما در زمان استفاده داغ می‌شود نشانه مشکل دار شدن باتری است. یکی از عمده دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی تمام شدن باتری آن می‌باشد.

    راه اندازی مجدد می‌تواند شانسی دوباره برای استفاده از گوشیتان بدون نیاز به تعمیر کار فراهم کند. برای انجام این راه حل می‌بایست دکمه خاموش و روشن گوشی را فشار دهید. در مدل های آیفون x باید دکمه افزایش صدا و کنار آن را فشار دهید. آسیب های فیزیکی نیز یکی از دلایل احتمالی برای روشن نشدن گوشی های آیفون می‌باشد. ضربه خوردن و نفوذ آب یا مایعات به داخل گوشی در خاموش شدن ناگهانی نیز تاثیر گذار است. مشکلات نرم افزاری از قبیل به روز رسانی برنامه ها یا نصب برخی از اپلیکیشن ها دلیل دیگر برای این موضوع می‌باشد.

    علت خاموش شدن ناگهانی آیفون و روشن نشدن

    ضربه خوردن گوشی و روشن نشدن صفحه

    با در نظر گرفتن ارتباط دائمی ما با گوشی موبایل و مدام در دست بودن آن همیشه در معرض آسیب می‌باشد. یکی از آسیب های احتمالی وارده به انواع گوشی ها ضربه خوردن یا افتادن آن از دست است. در هنگام مواجه شدن با این مشکل فورا گوشی را مورد بررسی قرار دهید. در صورت خوش شانس بودن اتفاق خاصی برای گوشی پیش نمی‌آید؛ اما اگر شانس با شما یار نباشد، گوشی دچار مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری خواهد شد. در این زمان خونسردی خود را حفظ کنید چرا که در هر صورت مشکل شما برطرف می‌شود.

    روشن نشدن صفحه نمایشگر گوشی پس از ضربه یکی از رایج ترین مشکلات ایجاد شده است. آسیب وارده به میزان شدت ضربه بستگی دارد. با داشتن  محافظ صفحه نشکن برای گوشی تا حدی پیشگیری خواهد شد. در بعضی مواقع نیز این آسیب غیر قابل جبران بوده و گوشی بلا استفاده می‌شود؛ در مواقعی هم متحمل هزینه ای بالا خواهید شد. در صورتی که ضربه کم باشد، شکستگی و خرابی فقط در قسمت تاچ صفحه است. این مشکل را با سپردن به دست تعمیرکار و هزینه ای اندک می‌توان حل کرد.

    اگر فقط تاچ ال سی دی دچار آسیب شده باشد صفحه نمایشگر نمایش داده نمی‌شود. در این شرایط با روشن شدن گوشی صدا شنیده می‌شود اما تصویر نخواهید داشت. تعویض تاچ ال سی دی تنها راه حل برطرف کردن این مشکل است. در شرایطی نیز ممکن است آسیب فراتر از این بوده و آی سی تاچ ال سی دی نیز خراب شده باشد. شما با در این مرحله با صفحه نمایشگر سیاه روبرو می‌شوید. تشخیص این مشکل بر عهده یک تعمیرکار حرفه ای و متخصص است. پس در اسرع وقت نسبت به عیب یابی و برطرف کردن آن اقدام نمایید.

    ضربه خوردن گوشی و روشن نشدن صفحه

    روشن نشدن آیفون بعد از آپدیت

    اخیرا آیفون خود را به روز رسانی کرده اید؟ حالا آیفون شما پس از اپدیت به درستی کار نمی‌کند‌؟ علاوه بر آنکه ایفون ضربه خورده روشن نمیشه، برخی اوقات با مشکل روشن نشدن آیفون پس از آپدیت مواجه می‌شویم. یا به طور کل سیستم عامل ios بالا نمی‌آید. حتی خرابی های مکرر در عملکرد ایفون یا دیگر برنامه ها می‌تواند به دلیل آپدیت جدید گوشی شما باشد. ابتدا لازم است به این نکته اشاره کنیم که صدمه های فیزیکی می‌تواند مسبب این خرابی ها باشد‌. حتی استفاده از شارژرهای فیک نیز می‌تواند مشکل ساز شود. پس منطقی ترین کار ممکن خرید لوازم جانبی اپل اورجینال با گارانتی تعویض می‌باشد. حال اگر بخواهیم به سراغ مشکل آپدیت برویم، لازم است یاددآوری کنیم که بعد از انتشار iOS 13 این اتفاق افتاد. البته این مسئله جدیدی نیست و برخی بگ های محصولات اپل در آپدیت نیز دیده می‌شود.

    اما نشانه های مشکلات آپدیت چیست؟

    • زمانیکه صفحه نمایش آیفون به طور کامل سفید یا مشکی می‌شود.
    • زمانیکه در حالت ریکاوری یا بازیابی ثابت می‌ماند.
    • گاهی اوقات چرخ دنده روی حالت چرخیدن گیر می‌کند. بعد از این اتفاق به صفحه ی اصلی وارد نمی‌شود‌.
    • ممکن است رنگ لگوی اپل تغییر کند.
    • زمانیکه گوشی اپل شما در وضعیت Boot Lop گیر می‌کند.

     

    نشانه های دیگری نیز وجود دارد اما اصلی ترین مشکلات را مطرح کردیم. حالا برای رفع این مسائل چه کار کنیم؟

    ابتدا می‌توانیم گوشی آیفون را پس از آپدیت ری‌استارت کنیم. این روش برای رفع مشکلات باتری و عملکرد در تمام گوشی های آیفون مفید است. اما در کل اشکالات جزئی را رفع می‌کند. حال اگر آیفون روشن نمی‌شود می‌توانید آن را به شارژر وصل کنید. البته تاکید می‌کنم که اینکار را با آداپتور و کابل اصلی انجام دهید. در صورتیکه با این روش آیفون شما روشن نشد از اطلاعات خود نسخه پشتیبانی تهیه کنید. سپس به دست یک متخصص بسپارید تا عملیات ریکاوری را برای آیفون شما انجام دهد.

    روشن نشدن آیفون بعد از آپدیت

    علت روشن نشدن ایفون 13

    روشن نشدن انواع گوشی از جمله گوشی های شرکت اپل دلایل متعددی دارد. این دلایل می‌تواند مربوط به مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. به طور کلی هنگامی که گوشی آیفون شما روشن نمی‌شود باید مشکل را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهید. این موارد شامل تمامی قطعات باتری، ال سی دی، کلید پاور است. دقت کنید که آیا به تازگی گوشی شما دچار ضربه و یا آسیب دیدگی شده است؟ یا اینکه برنامه ای نصب کرده اید و اپدیتی انجام داده اید که دچار ویروس شده باشد. شاید هم بر اثر سهل انگاری مایعات و آب وارد گوشی شده و دچار اب خوردگی شده باشد.

    یکی از مزیت های گوشی آیفون 13 ویژگی ضد آب بودن آن است؛ اما با این وجود گاهی مقدار زیادی آب و مایعات وارد دستگاه می‌شود. در این شرایط ابتدا از خاموش بودن گوشی مطمئن شوید. اگر گوشی روشن باشد یا قصد روشن کردن آن را داشته باشید به قطعات الکترونیکی لطمه می‌زند. سیمکارت را از دستگاه جدا کرده و اقدام به خشک کردن گوشی کنید. رطوبت ظاهری گوشی را به وسیله دستمال از بین ببرید. اگر دستگاه آیفون داخل قاب است آن را جدا کنید. پس از آن با تکان دادن ، مایعات احتمالی وارد شده به قطعات را خارج کنید.

    از وسایل حرارتی مانند سشوار نیز استفاده نکنید. بگذارید به طور طبیعی خشک شود. برای این کار چند ساعت زمان لازم است.  در صورت دسترسی داشتن به بسته های سیلیکاژل (رطوبت گیر) تمامی سطح آیفون را با آن بپوشانید. این بسته ها را در تمامی محصولات که می‌بایست خشک نگه داشته شوند دیده اید. با فرو بردن دستگاه آیفون در تعداد زیادی سیلیکاژل رطوبت داخل گوشی از بین می‌رود. در نهایت می‌توانید برای اطمینان بیشتر و عملکرد بهتر گوشی خود را به افراد متخصص بسپارید. به طور مثال آیفون ضربه خورده روشن نمیشه و دستگاه کلا خاموش می‌شود.
    علت روشن نشدن ایفون 13

    سخن پایانی

    در سایت اینترنتی ایمن خرید و در مطالب بالا به بررسی این موضوع پرداختیم؛ چرا آیفون ضربه خورده روشن نمیشه؟ این آسیب دیدگی مربوط به ایرادات سخت افزاری می‌باشد. در اثر ضربه به گوشی یا افتادن از دست معمولا گوشی خاموش می‌شود. علت روشن نشدن مجدد گوشی آسیب دیدگی صفحه ال سی دی است. گاهی با وجود محافظ صفحه باز هم صفحه نمایش دچار شکستگی می‌شود. در برخی مواقع نیز صفحه گوشی سالم است اما تصویر دیده نمی‌شود. در تمامی موارد بایستی ال سی دی تعویض شود تا بتوانید از آن مجددا استفاده کنید. از مشکلات احتمالی گوشی های آیفون روشن نشدن پس از انجام آپدیت است.

    در این مواقع معمولا سیستم عامل ios بالا نمی‌آید. از راه کارهای کاربردی برای حل این موضوع انجام ریکاوری است. در نظر داشته باشید که قبل از انجام این کار حتما از اطلاعات شخصی خود نسخه پشتیبانی تهیه کنید. یکی از دلایل روشن نشدن گوشی های آیفون خرابی شارژر است. تهیه شارژر اصلی آیفون کابل و اداپتور اصلی این مشکل را حل خواهد کرد. همچنین با خرید هندزفری لایتنینگ اپل آیفون اورجینال با گارانتی تعویض لذت استفاده از این گوشی را دو چندان کنید. این خرید لذت بخش را می‌توانید از سایت ایمن خرید و با خیال راحت انجام دهید.

    در نهایت به یاد داشته باشید که گوشی‌های آیفون برای عمر بهتر و سلامت سخت افزار خود نیاز به استفاده از تجهیزات اورجینال دارند. به عنوان مثال اگر شما از شارژر اروجینال استفاده نکنید، شارژ باتری و همچنین سخت افزار گوشی شما در معرض آسیب خواهد بود. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با تهیه تجهیزات مناسب از این خطر در امان باشید. خوشبختانه با فروشگاه لوازم جانبی موبایل ایمن خرید این چالش کمرنگ شده است. البته شما نیز می‌توانید با معرفی ایمن خرید به دیگران به دوستان و آشنایان خود، کمک کنید. ❤