آیا تا به حال به خرید گوشی ایفون طرح اصلی  فکر کردید؟ به نظر شما می‌توان به خرید آیفون های فیک اعتماد کرد؟ در این مقاله از ایمن خرید قصد داریم «گوشی ایفون طرح اصلی معایب» را مورد بررسی قرار دهیم. برخی افراد می‌گویند که خرید گوشی های فیک یا طرح اصلی پول هدر دادن است. ما قصد داریم بدون قضاوت این گوشی ها را مورد بررسی قرار دهیم تا شما تصمیم نهایی خود را برای خرید گوشی طرح اصلی بگیرید‌. به گوشی های طرح اصلی، گوشی چینی یا کپی نیز می‌گویند.

امروزه با پایین آمدن ارزش پول ایران و نوسانات شدید بازار، خرید گوشی آیفون کمی سخت شده.🥺 به همین دلیل برخی افراد به خرید گوشی های طرح اصلی یا کپی فکر می‌کنند. اگر شما هم در خرید این نوع گوشی تردید دارید، پیشنهاد می‌کنم ابتدا به صورت کامل این مقاله را مطالعه کنید‌. سپس به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید. در این مطلب خواهیم خواند:

  • فرق گوشی های کپی با اصل آیفون
  • عمر گوشی های طرح اصلی
  • کیفیت دوربین گوشی طرح اپل
  • نظرات در مورد گوشی طرح اصل ویتنام
  • قیمت گوشی طرح اپل دیجی کالا
  • امکانات آیفون طرح اصلی
  • چگونه گوشی های طرح اصلی را از اورجینال تشخیص دهیم؟
  • مزایای گوشی های کپی آیفونمعایب گوشی ایفون طرح اصلی

    فرق گوشی های کپی با اصل آیفون

    این گوشی ها تنها ظاهری شبیه به آیفون های اصلی دارند و از لحاظ کارکرد یا کیفیت، هیچ شباهتی به آیفون ندارند. همانطور که از اسم آنها پیداست، در ساخت گوشی آیفون طرح اصلی تنها به ظاهر آن دقت می‌کنند. تا با ظاهری شکیل، فریبنده، ظریف و دقیقا مطابق آیفون ساخته شود. زیرا کاربران و مشتریان این گوشی تنها به همین نکته توجه می‌کنند‌. بسیاری از افراد تصور می‌کنند گوشی های طرح اصلی در کشور چین ساخته می‌شود. اما این باور اشتباه است.😒 این گوشی ها در بیشتر کشورها حتی ایران نیز تولید می‌شود تا به بازار عرضه شوند. مشتری این محصولات نیز افرادی هستند که توانایی خرید گوشی آیفون را ندارند.

    اما به دلیل اهمیتی که به این برند می‌دهند، سعی دارند با دست گرفتن گوشی کپی آیفون نیاز خود را برآورده سازند. این طرز تفکر تنها جیب افراد سودجو و متقلب را پر می‌کند. لازم است به شما بگویم که این گوشی ها از کیفیت فوق العاده پایینی برخوردار است و به همان نسبت که پول کمی پرداخت کردید باید انتظار کارایی و کیفیت داشته باشید. به عنوان مثال زمانیکه این دو گوشی یعنی اصل و کپی را مقایسه می‌کنید متوجه تفاوت در کارایی آنها خواهید شد. از لحاظ تاچ بسیار ضعیف عمل می‌کنند و بسیاری از موارد، تنظیمات، گزینه ها و قسمت های آیفون در گوشی های طرح اصلی دیده نمی‌شود.

    فرد سازنده جیب مردم را خالی می‌کند و پس از مدت کوتاه از کار کردن با این گوشی های تقلبی خسته می‌شوید. حتی ممکن است خیلی زود خراب شوند و دیگر قابل تعمیر نیستند یا ارزشی ندارند که فرد بخواهد برای آن گوشی تقلبی خرید لوازم جانبی اپل اورجینال را انجام دهد. به همین خاطر همان پولی که صرف خرید گوشی طرح اصلی کرده اند نیز از دست می‌دهند. در پایان نیز باید به این موضوع اشاره کنیم که از خنده دار ترین تفاوت های گوشی آیفون و طرح اصلی این است که گوشی کپی با سیستم عامل اندروید می‌باشد.😄 با این توصیف می‌توانید فرض کنید که چقدر این دو گوشی از درون با یکدیگر متفاوت هستند.فرق گوشی های کپی با اصل آیفون

    عمر گوشی های طرح اصلی

    امروزه گوشی های (های کپی) یا طرح اصلی در حال افزایش هستند. اما چه دلایلی مانع می‌شود که از خرید این گوشی های اجتناب کنیم؟ به نظر من اولین دلیل نخریدن، عمر گوشی های طرح اصلی است‌. استفاده از گوشی های کپی حتی برای کارهای ساده و روزانه نیز پاسخگو نیست. اگر تصور می‌کنید که این گوشی را برای تماس یا پیامک خریداری می‌کنید، لازم است بدانید باز هم با مسئله ی عمر پایین این گوشی ها برخورد می‌کنید. بله، درسته حتی اگر بازی کردن، عکاسی، فضای مجازی و دیگر کارها را کنار بگذارید باز هم عمر و سلامتی گوشی های کپی کاهش می‌یابد.

    این گوشی فقط مناسب افرادیست که هر چند وقت یکبار برای مهمانی یا مجالس خود استفاده کنند و برای مصرف روزمره نیز مناسب نیست.😉 پس اگر به خرید گوشی طرح اصلی فکر می‌کنید، لازم است آن را برای مواقعی نمایشی بخواهید. شما با استفاده از گوشی آیفون اصل می‌توانید ترفندهای گوشی آیفون که کمتر کسی از آن خبر دارد را امتحان کنید‌. اما در استفاده از گوشی های تقلبی، این امکان برای شما وجود ندارد و از امکانات زیادی محروم هستید.

    عمر گوشی های طرح اصلی

    کیفیت دوربین گوشی طرح اپل

    همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم گوشی های طرح اصلی از کیفیت پایینی برخوردارند. مثلا در مقایسه با یک آیفون اصل، کیفیت تاچ، صفحه نمایش، نور، رنگ و دوربین قابل قیاس نمی‌باشند. دوربین گوشی آیفون فوق العاده باکیفیت است و اما گوشی طرح اصلی آیفون هیچ کیفیتی ندارد. شما با یک نگاه ساده و غیر تخصصی نیز متوجه این تفاوت خواهید شد. حتی از نمای پشت گوشی، تفاوت دوبین آیفون اصل و های کپی نمایان است. در قسمت تنظیمات نیز با قسمت های جدید یا بک گراند های جدیدی روبرو می‌شوید که در گوشی اصلی آیفون دیده نمی‌شود. کیفیت دوربین گوشی های کپی در حین فیلم برداری نیز بی کیفیت می‌باشد. همچنین از مقدار زوم پایینی برخوردار است و در حالت واید و تله به درستی عمل نمی‌کند‌.😞

    کیفیت دوربین گوشی طرح اپل

    نظرات در مورد گوشی طرح اصل ویتنام

    تفاوتی ندارد که گوشی در طرح اصل در کدام کشور تولید شود. اگر گوشی فیکی تهیه کردید، گول تبلیغات سازندگان مختلف را نخورید. البته اکثر گوشی های ویتنامی در چین تولید می‌شوند و این نام در اصل یک تقلب است. در ادامه به نظرات کاربران گوشی های طرح اصلی می‌پردازیم:

    • گوشی های طرح اصل رزولوشن بسیار پایینی دارند و صفحه نمایشگر آنها بی کیفیت است.
    • نداشتن جی پی اس از دیگر خصوصیات گوشی های طرح اصلی است. البته GPRS را با GPS اشتباه نگیرید.😯
    • کیفیت دوربین گوشی های کپی در پایین ترین حد ممکن یعنی 1 الی 2 مگاپیکسل می‌باشد.
    • کند خواندن مموری یا در کل کند کار کردن این گوشی های در مقایسه با گوشی های اصلی، اذیت کننده است.
    • باتری گوشی های تقلبی به سرعت خالی می‌شود و در مدتی طولانی شارژ می‌شوند.
    • از دیگر معایب گوشی های طرح اصلی نبودن قطعات آنها در بازار است.
    • ضعیف بودن قطعات سخت افزاری در گوشی های طرح اصلی
    • یکی از موارد شوکه کننده در این گوشی ها، مقدار رم و رام های دروغین و فیک می‌باشد.
    • همچنین مقدار مگاپیکسل دورغین برای دوربین های جلو و پشت.
    • سوکت شارژر گوشی های فیک بسیار حساس و نامرغوب هستند و به سرعت خراب می‌شوند‌. به عنوان مثال شما می‌توانید شارژر 20 وات اپل اورجینال را برای ایفون اصل خریداری کنید اما برای گوشی های فیک اینگونه نیست.😑

    نظرات در مورد گوشی طرح اصل ویتنام

    قیمت گوشی طرح اپل دیجی کالا

    اگر با وجود مطالعه این مقاله هنوز به فکر خرید گوشی های طرح اصل هستید، در این بخش می‌توانید قیمت این گوشی ها را بررسی کنید. در ابتدای پاییز ۱۴۰۲ قیمت گوشی ایفون طرح اصلی حدود پنج الی هفت میلیون تومان در ترب، دیجی کالا و دیگر سایت ها به فروش می‌رسد. این گوشی ها فاقد گارانتی شرکتی می‌باشند. برخی از فروشندگان از عناوین مختلفی مانند سفارش دبی یا ساخت ویتنام استفاده می‌کنند‌‌ تا مردم را برای خرید این گوشی ها جذب کنند. اما در اصل تفاوتی ندارد و هیچ ارزونی بی حکمت نیست. زیرا نمونه های اصلی این مدل گوشی های با قیمت ۶۰ الی ۸۷ میلیون به فروش می‌رسد. کیفیت آیفون طرح اصلی در خرید اینترنتی یا حضوری تفاوتی ندارد و هر دو مشابه هستند.😏

    قیمت گوشی طرح اپل دیجی کالا

    امکانات آیفون طرح اصلی

    شاید برای شما جالب باشد که علاوه بر ظاهر مشابه این گوشی با نسخه ی اورجینال، دیگر چه شباهتی دارند یا امکانات گوشی های طرح اصلی چیست؟ این گوشی ها در سطح های مختلفی ساخته شده اند و هر کدام شباهت یا تفاوت هایی با نسخه ی اورجینال خود دارند. همچنین از لحاظ ظاهری به هیچ عنوان قابل تشخیص نیستند و در کاربرد آنها، متوجه تفاوت هایشان می‌شوید‌. مثلا در یک گوشی فیک می‌توانید گزینه ی باز کردن قفل با اثر انگشت را مشاهده کنید. اما در واقعیت هیچ حسگری برای این آپشن وجود ندارد. یا در قسمت منو گزینه NFC را مشاهده می‌کنید. اما در واقع گوشی های طرح اصلی از لحاظ سخت افزاری امکان فعال کردن NFC را ندارند‌. در کل می‌توان گفت که گوشی های اورجینال با طرح اصلی از لحاظ ظاهری تا 95درصد و از لحاظ عملکرد تا 50درصد شباهت ساخته می‌شوند‌.🙂

    امکانات آیفون طرح اصلی

    مزایای گوشی های کپی آیفون

    بعداز گفتن معایب و توصیف این گوشی ها، قصد داریم به محاسن آنها بپردازیم. شاید عجیب به نظر برسد اما موارد بسیار کمی برای مزایای آنها وجود دارد. ابتدا قیمت بسیار پایین نسبت به اصل همان گوشی می‌باشد. این مورد افراد را ترغیب به خرید این گوشی ها می‌کند‌. مزیت بعدی گوشی های طرح اصلی ظاهر بسیار مشابه آنها با نمونه ی اورجینال است. در اکثر مواقع تا 95درصد از لحاظ ظاهری مشابه هستند. در گوشی های ایفون اورجینال اجازه نصب برخی برنامه های نامعتبر را ندارید ولی در این گوشی های فیک می‌توانید هر برنامه ای را نصب کنید. البته ریسک امن نبودن برنامه ها و برداشت اطلاعات شما وجود دارد.🤔

    مزایای گوشی های کپی آیفون

    سخن پایانی

    در این مقاله از ایمن خرید به بررسی گوشی ایفون طرح اصلی معایب پرداختیم. حال می‌دانید که مشخصات این گوشی ها چیست و خرید یا استفاده ی آنها چه معایب یا چه مزایایی دارد. با وجود دانستن این اطلاعات شما می‌توانید برای خرید به سادگی تصمیم خود را نهایی کنید. به پیشنهاد ما عاقلانه ترین کار خرید گوشی های اورجینال است زیرا شامل گارانتی می شود. همچنین در صورت خرابی یا نیاز به تعمیر، قطعات آنها به سادگی پیدا می شود. داشتن لوازم جانبی مرغوب یا خرید آنها برای گوشی های اورجینال ارزشمند است. مثلا شما می توانید برای آیفون اورجینال خود از خرید هندزفری لایتنینگ اپل استفاده کنید که با گارانتی تعویض به فروش می رسد. اما خرید همچین محصولی برای گوشی طرح اصلی یا فیک کار جالبی نیست. البته تصمیم نهایی با شماست و ما تنها قصد کمک و راهنمایی به شما داریم.

    در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، خوشحال می‌شویم فروشگاه لوازم جانبی موبایل ایمن خرید را در شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. شما با این کار به دوستان و آشنایان خود لطف بزرگی کرده‌اید. چرا که امروزه پیدا کردن یک مرکز معتبر برای خرید لوازم جانبی موبایل کار سختی شده است.

    امروزه بخش قابل توجهی از مشتریان فروشگاه ایمن خرید را مغازه‌های فروش لوازم جانبی موبایل تشکیل میدهند. چرا که آن ها نیز می‌دانند چنین امکاناتی، با چنین قیمتی به سادگی پیدا نخواهد شد. به همین دلیل است که شما و دوستانتان می‌توانند برای خرید لوازم جانبی موبایل با کیفیت روی کمک فروشگاه ایمن خرید حساب کنند. معمولا افراد بسیار زیادی یک بار برای نمونه از لوازم جانبی موبایل ایمن خرید استفاده کرده‌اند و تبدیل به مشتریان همیشگی ما شدند، شما نیز می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و یکبار برای همیشه از شر محصولات بی کیفیت راحت شوید.