در سالهای اخیر کاربران زیادی از گوشی‌های شیائومی، به دلیل قیمت مناسب و امکانات بالا استقبال کردند. این گوشی در کشورهای مختلفی همچون ایران طرفداران زیادی دارد. شیائومی در همین سال‌های محدود توانست رقابت خوبی با دیگر برندهای مطرح جهان برقرار کند‌. همچنین توانست جایگاه قابل توجهی در میان مردم کسب نماید‌.

با این حال ممکن است این گوشی همانند دیگر برند ها دچار مشکل یا باگ‌های نرم افزاری شود. در این پست از ایمن خرید به سوال (گوشی شیائومی خاموش شده روشن نمیشه) کاربران پاسخ می‌دهیم. زیرا این موضوع یکی از مهم‌ترین مسائل گوشی، برای هر فردی می‌باشد. زمانیکه گوشی شما روشن نمی‌شود، نگرانی سوختن گوشی یا دیگر آسیب ‌ها به سراغ شما می‌آید.

اما بهتر است قبل از قضاوت و ترس، بر روی مشکل به وجود آمده تحقیق کنیم تا علت دقیق آن را بیابیم. اکثر مشکلات این موضوع قابل حل شدن هستند. پس بدون نگرانی به مطالعه این مطلب بپردازید. اگر شما صاحب یک گوشی آیفون هستید، بهتر است مقاله ترفندهای گوشی آیفون که کمتر کسی از آن خبر دارد را مطالعه کنید. اما مطالعه این مقاله نیز می‌تواند به مشکل روشن نشدن گوشی شما کمک کند. در این پست خواهیم خواند:

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی شیائومی

علت روشن نشدن گوشی شیائومی پوکو X3

چند راهکار برای رفع مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی

سخن نهایی از بیان ایمن خرید

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی شیائومی

متاسفانه برخی از گوشی‌های شیائومی با مشکلات غیر عادی مانند خاموش شدن ناگهانی مواجه می‌شوند. در این بخش قصد داریم علت خاموش شدن گوشی Xiaomi را بررسی کنیم. پس به صورت کامل، علت ‌های آن را مطالعه کنید تا مشکل اصلی موبایل خود را بیابید.

بروز رسانی سیستم عامل

زمانیکه می‌بینیم گوشی شیائومی خاموش شده روشن نمیشه، ابتدا باید دلایل کلی را بررسی کنید. در برخی موارد این علت به دلیل به روز رسانی سیستم عامل جدیدی است که انجام می‌دهید‌. آپدیت سیستم عامل در برخی مواقع می‌تواند دردسر ساز باشد. در این زمان می‌توانید با باز نشانی یا همان حالت تنظیمات کارخانه‌ای، این مشکل را رفع کنید. اما اگر گوشی شما خاموش بود و دسترسی به تنظیمات نداشتید بهتر است از یک متخصص تعمیرات کمک بگیرید.

خاموش شدن گوشی به دلیل کمبود حافظه

ذخیره عکس‌ها و اطلاعات زیاد در گوشی می‌تواند باعث پُر شدن حافظه موبایل شود. در این صورت حافظه پنهان و کش نرم افزارها، هیچ جای خالی برای پردازش گوشی نگه نمی‌دارد. به همین دلیل گوشی شما هنگ می‌کند و یا فریز می‌شود‌. زمانیکه گوشی موبایل شما خاموش شود، دیگر نمی‌توانید اطلاعات خود را بردارید یا قسمت رم را آزادسازی کنید. در این شرایط تنها می‌توانید به تعمیرگاه مراجعه کنید تا موارد زیادی از رم گوشی را حذف کند و دسترسی شما به گوشی فعال شود.

استفاده از برنامه‌های نامعتبر

تمامی اپلیکیشن‌هایی که نصب می‌کنید، باید از فروشگاه های رسمی اندروید دانلود شده باشند. نصب برنامه‌های مخرب می‌تواند باعث اختلال، هک گوشی یا استفاده‌ای غیر استاندارد از باتری باشد‌. به همین دلیل گوشی شما با مشکل خاموش شدن ناگهانی مواجه می‌شود.

اتصال باتری به مین برد

زمانیکه ضربه یا فشاری به باتری گوشی وارد می‌شود، مین برد دچار نقص شده و موجب خاموش شدن ناگهانی گوشی می‌گردد. در این شرایط بهتر است که هر چه سریع‌تر به مرکز تعمیرات گوشی مراجعه کنید. تا از آسیب‌های احتمالی دیگر جلوگیری شود.

نصب بازی‌های گرافیک بالا

برخی از بازی‌ها به دلیل داشتن حجم و ترافیک بالا برای سخت افزار گوشی نامناسب هستند‌. این بازی‌ها سبب افزایش دمای گوشی و باتری می‌شوند‌. همچنین فشار زیادی به پردازنده و دیگر اجزای گوشی وارد می‌کنند‌. ممکن است گوشی شما در حین بازی به دلیل داغ کردن یا ناتوانی باتری خاموش شود. در مواقع شک نکنید که مشکل از همان برنامه یا بازی نصب شده بر روی گوشی می‌باشد. پس گوشی شیائومی خاموش شده روشن نمیشه و باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.

مشکلات مدار باتری در شیائومی

برخی اوقات گوشی شیائومی خاموش می‌شود زیرا میزان شارژ باتری به ۳۰ درصد یا کمتر رسیده است‌. در این زمان مدار پاور گوشی شیائومی به مشکل می‌خورد و بیش از حد داغ می‌شود. موارد زیر می‌تواند این مشکل را نشان دهد:

  1. روشن نشدن گوشی بر اثر داغ شدن آن
  2. داغ کردن بیش از حد گوشی در زمان شارژ
  3. داغ شدن گوشی در حین بازی

این داغ شدن شاید ناشی از یک مشکل در اتصالی جزئی باشد. یعنی ممکن است برخی از قطعات برد پاور دچار مشکل شده باشد. یا ایرادی در خازن ‌ها به وجود آمده باشد‌. حتی در برخی مواقع دیود یا مقاومت‌های اس ام دی دچار مشکل می‌شوند. اما اصلا جای نگران نیست زیرا این مشکلات با تعویض یک قطعه ساده حل خواهند شد. اما اگر گوشی شما اصلا روشن نشد، به احتمال زیاد، برد گوشی در اتصالی کامل مشکل دارد.

اما در این شرایط باید در نظر گرفت که بیشتر مشکل ایراد از آی سی تغذیه یا همان آی سی شارژ می‌باشد. در این شرایط شما ناچار هستید که آی سی تغذیه موبایل Xiaomi تعویض کنید. تعمیر یا تعویض این قطعه را نمی‌توانید خودتان انجام دهید و فقط توسط متخصص آن انجام شود. تا مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی رفع شود.

تعویض باتری گوشی شیائومی

زمانیکه باتری گوشی به سرعت خالی می‌شود، چاره‌ای جز تعویض باتری ندارید. استفاده از گوشی با باتری خراب، امکان ‌پذیر نیست. زیرا ممکن است در هر لحظه خاموش شود و کار شما لنگ بماند. هر گونه سهل انگاری در باتری گوشی می‌تواند آسیب‌های جدی به مدار اصلی گوشی وارد کند. پس باید هرچه سریع‌تر اقدام به تعویض باتری کنید.

خرابی شارژر یا سوکت آن

از دیگر دلایل آنکه گوشی شیائومی خاموش شده روشن نمیشه، خرابی شارژر است. شاید اشکال از گوشی شما نباشد و فقط شارژر شما مشکل داشته باشد. در این زمان باید یک شارژر اصل خریداری کنید. اگر گوشی آیفون دارید بهتر است خرید شارژر ۲۰ وات ایفون اورجینال با گارانتی تعویض داشته باشید. زمانیکه سوکت شارژر خراب باشد، گوشی را شارژر نمی‌کند و باعث می‌شود که گوشی شما خاموش شده و مجددا روشن نشود. در این مواقع باید شارژر دیگری را تست کنید. حتی برخی اوقات مشکل از سوکت شارژر نیست و مشکل، خرابی کابل شارژ می‌باشد. در نتیجه باید توجه داشته باشید که به هنگام تست کردن شارژر، کابل آن را نیز بررسی نمایید. اگر با تعویض سوکت و کابل شارژر گوشی شیائومی روشن نشد، باید بدانید که مشکل از خود گوشی می‌باشد.

خرابی دکمه پاور

یکی از دلایل رایج خاموش شدن گوشی، خرابی دکمه پاور می‌باشد. اما خرابی این دکمه به چه دلیل اتفاق می‌افتد؟ بر اثر عواملی همچون

  • ضربه خوردن
  • ورود گرد و غبار
  • فشار زیاد
  • ورود آب یا رطوبت
  • و…

برای حل این مشکل باید به تعمیرگاه‌ های مجاز مراجعه کنید.

خرابی نمایشگر گوشی (صفحه نمایش)

به هنگام خاموشی گوشی و روشن نشدن آن شاید اشکال از خرابی صفحه نمایش باشد. در این صورت صفحه ال سی دی گوشی شما چیزی را نشان نمی‌دهد و شما شاهد خاموش شدن گوشی و روشن نشدن آن هستید. برای تست این مشکل باید چند لحظه دکمه پاور را نگه دارید. در این صورت می‌توانید صدای روشن یا خاموش شدن آن را بشنوید. در این زمان کاربران می‌گویند که گوشی شیائومی خاموش شده روشن نمیشه.

اما اگر مطمئن شدید که نمایشگر آن مشکل دارد، باید در تعمیرگاه این قطعه را تعویض کنید. خراب شدن نمایشگر به دلیل سوختگی، ضربه، آب خوردگی و بروز عیوب داخلی در ال سی دی می‌باشد. برای جلوگیری از این آسیب‌های احتمالی باید از خرید لوازم جانبی اپل اورجینال با گارانتی تعویض یا دیگر برند ها استفاده کنید.

مواجه با حلقه بوت

شاید با اصطلاح حلقه بوت آشنا نباشید. حلقه بوت به زمانی گفته می‌شود که گوشی شما روشن نمی‌شود و فقط در حالت نمایش لوگو می‌ماند. در اصل به طور کامل روشن نمی‌شود و در مرحله بوت کردن گیر می‌کند. این مشکل که در آغاز روشن شدن گوشی اتفاق می‌افتد به دلیل زیر می‌باشد:

  • پُر بودن حافظه داخلی گوشی
  • مشکلات قسمت کَش یا حافظه نهان
  • مشکلات سیستم عامل یا آپدیت نبود آن
  • ویروسی شدن گوشی شیائومی

سوختگی قطعات داخل گوشی

شاید علت ویژه روشن نشدن گوشی شما سوختگی برخی از قطعات باشد. ایجاد خلل در قطعات ویژه‌ای مانند سی پی یو و مادر بورد می‌توانند بر روی این مشکل تاثیرگذار باشند. در این صورت روشن کردن مجدد گوشی شیائومی ممکن است و باید این قطعات تعویض یا تعمیر گردد. تلفن همراه خود را به یک متخصص یا مرکزی معتبر سپرده تا قطعه‌ی مشکل ‌دار تعویض گردد.

علت روشن نشدن گوشی شیائومی پوکو X3

گوشی پوکو ایکس 3 یکی از گوشی‌های میان ‌رده و هوشمند از برند شیائومی می‌باشد. اما این گوشی به دلیل قدرت و قیمت معقول توانسته به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های امروزی تبدیل شود. این گوشی با امکانات و قابلیت‌های جذاب خود، طرفداران زیادی را جذب می‌کند. اما شاید برای برخی از کاربران با مشکلاتی روبرو شود.

یکی از این مشکلات خطای سیستمی یا خاموش شدن و روشن نشدن آن می‌باشد. البته این مسئله دلایل زیادی دارد که در قسمت قبل به طور کامل بررسی کردیم. تفاوتی ندارد که گوشی شما از کدام مدل باشد. زمانیکه از برند شیائومی استفاده می‌کنید، می‌توانید علت‌ های بخش قبل را بررسی کنید تا مشکل گوشی خود را بیابید. البته این دلایل می‌تواند برای دیگر برند ها نیز مفید باشد. اما قبل از مراجعه به تعمیرگاه بهتر است چند راه حل را تجربه کنید.

چند راهکار برای رفع مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی

این بخش را برای حل مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی در اختیار شما قرار می‌دهیم. ابتدا راهکارهای این بخش را امتحان کنید، سپس به سراغ تعمیرکار یا کارشناس گوشی‌های شیائومی بروید.

فلش کردن گوشی

فلش کردن گوشی به معنای حذف و بارگذاری دوباره است. توجه داشته باشید که با این کار تمامی اطلاعات شما حذف می‌شود. قبل از اینکه این عملیات را انجام دهید، اطلاعات مهم خود را برداشت کنید یا از آن کپی بگیرید.

باز نشانی کارخانه

این عملیات شاید مشکل گوشی شما را حل کند اما می‌تواند باعث از دست رفتن تمامی اطلاعات شما باشد. زمانیکه به حالت کارخانه بر می‌گردید، حالت پیش فرض گوشی شما برگردانده می‌شود. انگار که الان گوشی خود را خریداری کردید.

فلت باتری گوشی

باتری گوشی را جدا کرده و دوباره در جای خود قرار دهید. البته اگر دسترسی به باتری گوشی ندارید، بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید. زیرا این کار آسیب‌های جدی به گوشی وارد کرده یا حتی قیمت گوشی شما را کاهش می‌دهد. پس فلت باتری بسیار حساس است اما می‌تواند یک راهکار برای (گوشی شیائومی خاموش شده روشن نمیشه) باشد.

 

استفاده از دکمه ولوم و پاور

برای روشن کردن مجدد باید دو دکمه ولوم و پاور را فشار دهید. هر کدام از این دکمه‌ ها را امتحان کنید. همچنین می‌توانید از دکمه مناسب مدل گوشی خود استفاده کنید (که در مطالب دیگر نوشته شده است)

ریست اجباری را امتحان کنید

شاید ساده ترین راه حل ریست اجباری یا فورس ریست باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که این کار را در ابتدا انجام دهید. برای انجام آن ابتدا دکمه روشن/ خاموش و دکمه کاهش صدا را همزمان فشار دهید. یا دکمه خاموش را فشار دهید و پس از آن دکمه کاهش صدا را نگه دارید. با انجام این کار می‌توانید به حالت ریست بروید‌. زمانیکه لوگوی گوشی نمایان شد یعنی باید منتظر شروع مجدد آن باشید.

سخن نهایی از بیان ایمن خرید

در این مطلب به موضوع گوشی شیائومی خاموش شده روشن نمیشه پرداختیم. در ابتدا باید بدانید که استفاده از راهکارهای پیشگیری و اطلاع از آنها بهتر است تا تعمیر هر گونه خرابی یا تعویض قطعات گوشی. پس در راستای سلامت گوشی خود تلاش کنید و در استفاده از گوشی خود از لوازم جانبی اصل یا وسایل با کیفیت کمک بگیرید.

همانطور که مالکین آیفون ترجیح می‌دهند که از خرید هندزفری لایتنینگ اپل آیفون اورجینال با گارانتی تعویض استفاده کنند، شما نیز باید از وسایل اورجینال متناسب با گوشی خود استفاده نمایید. سپاس از اینکه تا پایان این پست آموزشی با ما همراه بودید. در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، خوشحال می‌شویم فروشگاه لوازم جانبی ایمن خرید را در شبکه های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی نمایید. چرا که برای خرید لوازم جانی اورجینال گوشی شیائومی به یک مرکز معتبر آنلاین نیاز خواهید داشت.