سامسونگ بعد از عرضه S8 و S8 پلاس انتظارات طرفداران خود را بالا برد. به طوری که ساخت گوشی های جدید با کم ترین حاشیه در دستور کار قرار گرفت. فضاهای رم بسیار بیشتری در نظر گرفته شد و دوربین های چندگانه به بازار آمد. حال باید دید سامسونگ S9 از کدام از این ویژگی های جدید بهره مند است.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

سامسونگ از یک صفحه نمایش Super AMOLED با اندازه 5.8 اینچ استفاده کرده است. نسبت ابعاد با استاندارد جدید، در این گوشی نیز ادامه پیدا کرده است. البته این ویژگی در حال حاضر یک مزیت و جذابیت برای محصولات سامسونگ محسوب می شود. نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز بیش از 83 درصد است.

سامسونگ S9

این نشان می دهد که سامسونگ در تولید و عرضه گوشی های کم حاشیه بسیار موفق عمل کرده است. تراکم پیکسلی صفحه نمایش نیز رقم باور نکردی 570 ppi است. با توجه به این که اصلا این رقم با چشم قابل تشخیص نیست، دلیل سامسونگ برای انتخاب این تراکم چه بوده. ضخامت S9 کمی زیاد به نظر می رسد. 8.5 میلی متر رقمی نیست که بتواند مخاطب را راضی کند.

حافظه داخلی

سامسونگ با توجه به بازخورد کاربران در تک ظرفیتی بودن S8 فورا این محدودیت را در S9 حذف کرد. و با سه ظرفیت 64، 128 و 256 گیگابایتی تنوع خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. ظرفیتی که در کنار پشتیبانی از کارت حافظه تا 400 گیگابایت، می تواند خیال شما را تا مدت ها برای ذخیره سازی اطلاعات راحت کند. البته یکی از اسلات های کارت حافظه با سیم کارت دوم مشترک است.

برای رم نیز حافظه 4 گیگابایت کافی است. زیرا سامسونگ S9 از پس اجرای چندین برنامه هم زمان به خوبی بر می آید. پس از این بابت نگرانی وجود ندارد.

دوربین

در این مدل نیز از دوربین های چندگانه خبری نیست. در عوض سامسونگ سعی کرده تا با ارائه لنز قدرت مند در کنار نرم افزار های کاربردی و جذاب توجه علاقه مندان را جلب کند. البته این سیاست سامسونگ موفق بوده زیرا که لنز 12 مگاپیکسلی S9 قابلیت تشخصی عمق مناسب، پویایی و رنگ های زنده را دارد که همگی باعث می شوند، شما بتوانید بهترین تصاویر را ثبت کنید.

دوربین جلوی S9 نیز یک لنز 8 مگاپیکسلی است که در شرایط نوری مناسب جزو بهترین های بازار است.

قدرت پردازش

سامسونگ با بهره گیری از دو چیپست Exynos و اسنپ دراگون 845 در کنار 8 هسته قدرت مند با سرعت های متفاوت می تواند به سادگی هر برنامه یا بازی را به سادگی و با سرعت بالا اجرا کند. CPU سامسونگ S9 با سرعت های 1.8 GHz و 2.7 GHz می تواند با توجه به برنامه شما یا تنها از هسته های با سرعت پایین استفاده کند و یا از همه ی آن. بنابر این بازدهی در کنار کارایی افزایش پیدا می کند.

سامسونگ S9

دیگر ویژگی ها

  • سنجش ضربان قلب
  • سنسور اثر انگشت
  • سیستم عامل: اندروید 8
  • رنگ بندی: مشکی، صورتی مایل به آبی، خاکستری و ارغوانی

نتیجه گیری

سامسونگ S9 مجموعه ای از زیبایی و کارایی است. تنها ایراد آن را می توان نبود دوربین های چندگانه دانست که به لطف دیگر ویژگی ها کاملا قابل چشم پوشی است.