از زمان عرضه ی تبلت ها آن ها پیشرفت های بسیاری کردند. کمپانی های مختلفی سعی کردند تا بخشی از بازار را به خود اختصاص دهند. اپل نیز با معرفی آیپد های خود اعتبار بسیاری را بدست اورد و توانست از همان روزای اول فروش خوبی را رقم بزند. یکی از بهترین های سال 2018 آیپد پرو 12.9 است. در این مقاله قصد داریم این آیپد کامل و فوق العاده را بررسی کنیم.

آیپد پرو 12.8

طراحی ظاهری

ضخامت iPad Pro 12.8 تنها 5.9 میلی متر است. حاسیه ها به حداقل خود رسیده و با یک صفحه نمایش رتینا چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. کیفیت صفحه نمایش آن می توان گفت در میان تبلت های بازار جزو بهترین ها است و از این بابت فراتر از نیاز چیز هایی برای ارائه دارد. وزن این آیپد 631 گرم است که کمی سنگین برای کار های طولانی است. شاید بهترین حالت این باشد که از آن به عنوان یک تبلت – لپ تاپ اشتفاده کرد.

حافظه

حافظه RAM آیپد پرو 12.9 6 گیگابایت است. با توجه به هماهنگی بینظیر سیستم عامل با سخت افزار در محصولات اپل، رم 6 گیگابایتی رویایی به نظر برسد. اپل برای این محصول خود نیز عدم پشتیبانی از کارت حافظه را در نظر گرفته اما می توان این آیپد را با حافظه داخلی 64، 256 و 512 گیگابایت خریداری کرد. به نظر هر سه مدل برای یک تبلت مناسب است.

دوربین ها

معمولا در میان تبلت ها، دوربین چندان اهمیت بالایی ندارد. دوربین آیپد پرو 12.8 یک لنز 12 مگاپیگسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 به خوبی از عهده انتظارات ما بر می آید. عمق تصاویر و کیفیت رنگ ها بسیار مناسب است. دوربین جلوی آن نیز یک لنز 7 مگاپیکسلی است که دریچه دیافراگم آن f/2.2 است. کیفیت دوربین جلوی آن رضایت بخش است.

آیپد پرو 12.8

امکانات ارتباطی

آیپد پرو 12.8 از به روزترین سیستم های ارتباطی در جهان پشتیبانی می کند. همچنین بلوتوث، وای فای و… را دارد. از این حیث نمی توان هیچ گونه ایرادی به اپل گرفت.

قدرت پردازش

اپل برای آیپد پرو 12.8 از یک چیپست بسیار قدرتمند به نام Apple A12X Bionic استفاده کرده است. این چیپست در کنار CPU 8 هسته ای و 6 گیگابایت حافظه RAM قدرت پردازش سنگین ترین نرم افزار ها و بازی ها را دارد.

سایر ویژگی ها

شاید از معدود ایراد های این آیپد تنوع پایین رنگ های آن باشد. اپل برای آیپد پرو 12.8 تنها دو رنگ خاکستری و نقره ای را در نظر گرفته است.  جنس بدنه آلومینیومی آن همیشه حس خوبی را به مخاطب القا می کند. همچنین میزان مصرف باتری آن بسیار مناسب است و می توان با یک مصرف متوسط حدود 2 روز شارژدهی را از آن انتظار داشت.

نتیجه گیری

محصولات اپل همیشه جذابیت خاص خود را دارند. آیپد پرو 12.9 با داشتن ظاهری بسیار زیبا، دوربین مناسب، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت می تواند انتخاب هر کسی باشد. تنها باید دقت داشت که قیمت آن کمی بالا است. اما برای کسی که مشکل هزینه ندارد احتمالا بهترین گزینه موجود میان تبلت های موجود همین گزینه باشد.