مزایا و معایب شارژر وایرلس و مقایسه با شارژر سیمی

در دنیای تکنولوژی، تولید کنندگان همواره به دنبال اضافه کردن آیتم های مختلف و جذابی برای کاربران هستند. شارژر وایرلس یا بی سیم به عنوان یکی از قابلیت های اضافه شده به گوشی‌ های هوشمند محسوب می‌شود که با ساز و کاری جذاب و شگفت انگیز مورد علاقه کاربران قرار گرفته است. نوع عملکرد شارژرهای وایرلس شارژر بی‌سیم به گونه ای است که امروزه به شکل گسترده در حال گسترش بوده و محبوبیت بالایی در بین کاربران پیدا کرده است. علاوه بر این تولید کنندگان تجهیزات الکترونیکی سعی کرده‌اند در ساخت انواع محصولات خود مانند تلفن های هوشمند، هدفون ها و سایر تجهیزات این قابلیت را به محصولات خود اضافه نمایند.

 

این استقبال به گونه‌ای بوده که آیفون قصد دارد در آینده ای نه چندان دور با اتکای کامل به شارژرهای بی‌سیم، اقدام به حذف شارژرهای سیمی نماید. بررسی مزایا و معایب شارژر بی سیم یا شارژر وایرلس نشان می دهد که در مقایسه با شارژرهای سیمی، شارژر بی‌سیم می‌تواند قابلیت‌های بیشتری برای شما داشته باشد. بدون تردید مهمترین مزیت این نوع شارژر در مقایسه با شارژر سیمی، حذف سیم و پرتابل بودن آن به شمار می‌رود. بسیاری از کاربران قصد خلاص شدن از شر سیم های شارژر را داشته و استفاده از آن ها را به عنوان یکی از بزرگترین دغدغه های گوشی هوشمند خود می دانند. با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی به شما در مورد نحوه کارکرد شارژر وایرلس و همچنین تفاوت های آن با شارژر سیمی را بیان کنیم.

شارژر وایرلس چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟

شارژر بی سیم یا شارژر وایرلس که در حوزه الکترومغناطیس قرار دارد برای عملکرد خود از روش القای الکترومغناطیسی بهره برده و با گرفتن انرژی از یک مکان، آن‌ را به وسیله مورد نظر انتقال می‌دهد. نوع ساختار شارژر بی ‌سیم به گونه‌ ای است که اساساً برای عملکرد آن شما دوسری سیم پیچ را مشاهده خواهید کرد. یکی از آن‌ها که وظیفه تبدیل انرژی به میدان مغناطیسی را برعهده دارد و می تواند این قابلیت را به صورت بی‌سیم نیز انجام داده و آن را منتقل کند. سیم پیچ دیگر به کار رفته در این شارژ باید میدان شناور را به انرژی تبدیل نماید. در واقع می توان بیان کرد که این سیم پیچ ها به عنوان مبدل عملکرد خود را انجام می دهند.

شارژر وایرلس چیست و نحوه عملکرد آن

ساختار شارژر بی‌سیم به شکلی است که باید گوشی هوشمند شما نیز قابلیت پشتیبانی از آن را برای کار کردن داشته باشد. با این حال امروزه پیشرفت در زمینه تولید تجهیزات الکترونیکی موجب شده که شما بتوانید از کیس های موجود در بازار برای استفاده از این فناوری بهره ببرید. این کیس ها به شما کمک می کنند تا بتوانید فناوری به کار رفته را در گوشی های خود مورد پشتیبانی قرار دهید. فراموش نکنید که هنگام استفاده از شارژر بی‌سیم باید ولتاژ گوشی و همچنین شارژ را در نظر داشته و متناسب با قدرت باتری خود اقدام به خرید شارژر وایرلس نمایید. هر اندازه که شارژر خریداری شده توسط شما دارای ولتاژ پایین تری باشد، سرعت انتقال را نیز محدودتر خواهد کرد.

چرا سرعت شارژر وایرلس کمتر است؟

یکی از مهمترین تفاوت هایی که در ادامه برای شما بیان می کنیم و بین شارژر وایرلس و شارژرهای سیمی وجود دارد، کمتر بودن سرعت شارژرهای بی سیم به شمار می رود. در واقع با توجه به اینکه نوع عملکرد شارژر وایرلس به گونه‌ای است که با ایجاد میدان مغناطیسی و با روش القا، فرآیند شارژ را انجام می دهد، نیاز به دریافت جریان برق از پریز داشته تا بتواند آن را به سیم پیچ دستگاه منتقل کند.

علاوه بر این گوشی‌های هوشمند نیز دارای این قابلیت بوده و برای ارتباط و القا باید جریان ارسال شده را بتواند دریافت کند. با این حال همانگونه که می دانید برای انجام فرآیند شارژ، تنها وجود میدان مغناطیسی نمی تواند کافی باشد. چرا که تمام لوازمی که در اختیار دارید میدان مغناطیسی تشکیل می دهند. حال باید بدانید که آیا تمام لوازم موجود که دارای میدان مغناطیسی هستند قادر به کار کردن گوشی خواهد بود یا خیر؟

برای شارژ گوشی از طریق وایرلس استانداردی به نام Qi معرفی شده است.

سرعت کمتر شارژر وایرلس

استاندارد Qi چیست؟

اگر قصد انتقال الکتریسیته به لوازم الکترونیکی مختلف، بدون استفاده از سیم و از طریق القای الکترومغناطیسی را دارید، این تکنولوژی می تواند برای شما کاربرد داشته باشد. در حقیقت Qi یک تکنولوژی نبوده و می‌توان از آن به عنوان یک استاندارد برای هماهنگ کردن شکل های مختلفی از شارژرهای وایرلس استفاده کرد. تمام تولید کننده ها قادرند که از این استاندارد استفاده کرده و قابلیت مدنظر را در گوشی‌های هوشمند خود به کار برند. این استاندارد به عنوان فراگیرترین استاندارد توسط اکثر کمپانی های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال تنها شرکت موتورولا از استاندارد دیگری به نام MPT برای گوشی‌های هوشمند خود بهره می برد.

استاندارد Qi چیست؟

نقاط قوت و مزایای استفاده از شارژر وایرلس

حال که به طور کلی با نحوه عملکرد شارژر وایرلس آشنایی پیدا کرده اید بهتر است با نقاط قوت و مزایای استفاده از این نوع شارژ نیز آشنایی پیدا نمایید.

نقاط قوت و مزایای استفاده از شارژر وایرلس

1-استفاده راحت و ساده

اگر شما نیز از خرابی کابل های شارژر کلافه شده و به صورت مداوم اقدام به تعویض کابل شارژر می نمایید، استفاده از شارژر وایرلس به بهترین شکل می تواند این مشکل را برای شما برطرف کند. در واقع یکی از مهمترین معضلات موجود در شارژرهای معمولی، خرابی مداوم کابل‌ شارژها به شمار می‌رود. علاوه بر این سوکت شارژ نیز با توجه به اینکه به شکل مداوم باید به گوشی متصل شود، ممکن است بر اثر برخورد با بدنه موبایل و صفحه نمایش آن خط و خش بر روی گوشی بیندازد. تمام این مشکلات در استفاده از شارژر وایرلس برطرف خواهند شد.

استفاده راحت و ساده شارژر وایرلس

2-خداحافظی با بی نظمی

اگر استفاده از سیم های متعدد در اطراف شما موجب شلوغی می شود به راحتی می توانید با خرید شارژر وایرلس یا بی سیم از این مشکل رهایی پیدا کنید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با تهیه یک پد بزرگ به طور همزمان چند گوشی تلفن همراه یا دستگاه دیجیتال هوشمند را با استفاده از یک شارژر شارژ می کنند.

خداحافظی با بی نظمی شارژر های سیمی

3-طراحی جالب

با توجه به اینکه امروزه شارژر وایرلس یا شارژر بی سیم در شکل های مختلف و متناسب با نیاز کاربران طراحی و به بازار عرضه می شوند، می توانید با بررسی نمونه های ارائه شده، بهترین مدل را برای خود انتخاب نمایید. به عنوان مثال پایه‌های شارژر ایستاده برای مکان هایی مانند دفاتر کار، بهترین گزینه محسوب می‌ شوند. علاوه بر این نمونه‌های دیگری از شارژرهای وایرلس دارای هولدر بوده و جهت استفاده در داخل ماشین عملکرد ایده‌آلی خواهند داشت.

طراحی جالب شارژر وایرلس

4-امنیت بالا

با توجه به اینکه در طراحی شارژرهای بی سیم از کابل استفاده نمی شود احتمال رخ دادن اتصال کوتاه نیز از بین خواهد رفت. اتصال کوتاه ممکن است مشکلات بزرگی مانند آتش سوزی را به وجود بیاورد. علاوه بر این گاهی اوقات این مشکل منجر به آسیب رساندن به دستگاه نیز خواهد شد. شرایطی که می تواند مشکلات بزرگتری مانند برق گرفتگی کاربران را نیز به همراه داشته باشد. با این حال امنیت شارژر وایرلس به گونه ای است که شما بدون نگرانی از نوسانات برق نیز می توانید گوشی خود را شارژ کنید. نوع عملکرد شارژر بی‌سیم به شکلی است که شما در هنگام نوسان برق نیز می توانید آن را به باتری متصل کرده و باتری گوشی خود را شارژ کنید. این در حالیست که شارژرهای سیمی معمولاً نوسانات را از خود عبور داده و منجر به آسیب رساندن به گوشی‌های هوشمند و بازتر های آنها شده و در پاره ای از اوقات ممکن است آتش سوزی را نیز به همراه داشته باشند.

امنیت بالا شارژر بی سیم

تمام گوشی های جدید قابلیت پشتیبانی از آن را دارند؟

اگر قصد دارید از شارژر وایرلس بر روی گوشی هوشمند خود استفاده کنید، توجه داشته باشید که موبایل شما باید با استاندارد Qi سازگاری داشته باشد. این تکنولوژی امروزه به شکل گسترده در حال پیشرفت بوده و بسیاری از کمپانی های قدرتمند تمام محصولات خود را بر این پایه در بازار ارائه می دهند. علاوه بر این، اماکن عمومی مانند متروها نیز امروزه به شارژرهای Qi مجهز شده و شما به راحتی می توانید در حین انجام کارهای خود از این قابلیت نیز بهره ببرید. در کنار این موارد، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی نیز به منظور بالا بردن سطح کیفی محصولات خود سعی بر استفاده از این استاندارد در خودروهای خود دارند.

تمام گوشی های جدید قابلیت پشتیبانی شارژر وایرلس را دارند؟

معایب شارژر وایرلس

بدون تردید هر کدام از لوازم جانبی گوشی های هوشمند، خصوصاً شارژرها، می توانند مزایا و معایب مخصوص به خود را داشته باشند. تا کنون ما برای شما مزایای شارژر وایرلس و قابلیت های آن را بیان کرده‌ایم. در این بخش برای شما با معرفی معایب شارژر بی سیم، اطلاعات کامل تری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

معایب شارژر وایرلس

یکی از نخستین مشکلاتی که این شارژرها دارند عدم استفاده به صورت پیش فرض بر روی گوشی های هوشمند خواهد بود. با توجه به این که هنگام خرید موبایل در کنار آن‌ها از یک شارژر معمولی استفاده می شود، چنانچه قصد بهره مندی از شارژر وایرلس را داشته باشید باید با پرداخت هزینه‌های بسیار بیشتر این محصول را خریداری کنید.

با توجه به این که توسعه دهندگان لوازم دیجیتالی و تجهیزات الکترونیکی روز به روز بر کیفیت محصولات خود می‌افزایند، این تکنولوژی نیز کماکان برای توسعه راه زیادی را پیش رو خواهد داشت چرا که شارژرهای با قابلیت شارژ دوربرد را نداشته و آزادی عمل کاملی را به کاربران می دهند.

یکی دیگر از معایب و مشکلات استفاده از شارژر وایرلس، عدم پشتیبانی از قابلیت فست شارژ به شمار می رود. با توجه به اینکه شارژرهای معمولی به هنگام شارژ کردن گوشی ها بسیار کندتر عمل می کنند، این نوع شارژ نیز در مقایسه با شارژر های سیمی که قابلیت فست شارژ دارند عملکرد به مراتب ضعیف تری خواهد داشت.

پیشنهاد ما : تفاوت فست شارژ با شارژ معمولی

با توجه به اینکه در ساخت شارژر بی سیم از سیم پیچ استفاده می‌شود هر لحظه باید منتظر بالا رفتن دمای آنها باشید. این بالا بودن دما ممکن است آسیب هایی را به باتری گوشی‌های هوشمند شما وارد کند.

همانگونه که می دانید گوشی ها و باتری موبایل ها، برای شارژ کردن نیاز به شارژرهای با ولتاژ متفاوت دارند. شرایطی که در شارژرهای بی سیم در نظر گرفته نشده و بسیاری از شارژرها در یک طیف خاص با ولتاژ پایین در دسترس شما قرار گرفته اند. سعی کنید هنگام خرید شارژر وایرلس ولتاژ مورد نیاز گوشی خود را بررسی کرده و حتی الامکان یک شارژر بی سیم با کیفیت بالا و ولتاژ متناسب با آن را خریداری نمایید.

آیا به صورت همزمان می‌تواند شارژر وایرلس و شارژر سیمی استفاده کرد؟

چنانچه به صورت همزمان از شارژر سیمی و شارژر بی سیم استفاده کنید، تنها با گوشی از طریق شارژر سیمی قابلیت شارژ شدن را خواهد داشت.

استفاده همزمان شارژر بی سیم و شارژر سیمی

شارژر بی سیم بخریم یا شارژر سیمی؟

بررسی مزایا و معایب شارژرهای بی سیم و سیمی نشان می‌دهد هر کدام از آن‌ها دارای قابلیت‌های متعددی هستند. با این حال بسته به نیاز خود سعی کنید گزینه های کاربردی را خریداری کنید. اگر نیاز به استفاده از فست شارژ ندارید و یا قصد رهایی از شر سیم‌ شارژر را دارید، استفاده از شارژر وایرلس می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد،پیشنهاد ما شارژر 20 وات است این شارژر با بهترین کیفیت میتوانید از ما خریداری کنید.

شارژر بی سیم بخریم یا شارژر سیمی؟

جمع بندی

فروشگاه ایمن خرید به منظور ارائه خدمات جامع به شما عزیزان، سعی کرده محصولات خود را با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار دهد. چنانچه قصد خرید انواع شارژرها را دارید می توانید از محصولات ارائه شده توسط ما دیدن کنید.