آیفون 5G تا سال 2021 عرضه نخواهد شد!

در جدیدترین اخبار مربوط به اپل معلوم شد که این شرکت توانایی عرضه آیفون ۵ جی را دارد. این شرکت اعلام کرد که آیفون 5G تا سال 2021 عرضه نخواهد شد!

تحلیلگری با نام Timothy Arcuri (تیموتی آرکوری) از موسسه UBS در روزهای اخیر اعلام کرد که به دلیل عدم توافق شرکت اپل با کوالکام به احتمال قوی این شرکت نخواهد توانست آیفون ۵ جی را در سال ۲۰۲۰ روانه بازار کند.

شرکت Qualcomm و همکاری با اپل

همان طور که اطلاع دارید کوالکام یک شرکت فناوری و تجهیزات ارتباطی در سن دیگو آمریکا است که در سال 1985 بنا نهاده شده است، این شرکت بیش از 157 شعبه در کشورهای مختلف دنیا دارد.

کوالکام در زمینه تولید تجهیزات ارتباط از راه دور به ویژه برای تلفن همراه فعالیت می کند که محصولات و تراشه های خود را به شرکت های مطرح دنیا نظیر Samsung ، HTC ، Sony ، Motorola ، LG و شرکت اپل می فروشد.

به گفته تیموتی آرکوری آیفون با شرکت‌هایی مانند سامسونگ و مدیاتک برای خریداری مودم همکاری نخواهد داشت، حال عدم توافق اپل با Qualcomm موجب شده است که خرید و فروش مودم کوالکام کاملا متوقف شود.

شرکت Intel نیز مدعی توانایی تولید مودم و تراشه 5G شده است و Apple مجبور است با تولید تراشه 5G اختصاصی برای خود جدیدترین آیفون را در سال ۲۰۲۱ روانه بازار کند.

آیفون 5G تا سال 2021 عرضه نخواهد شد!
آیفون 5G تا سال 2021 عرضه نخواهد شد!

شرکت اپل اخیرا بعضی دگرگونی‌ها و تغییراتی در تیم سازنده قطعات داخلی خود داشته که این جابه جایی و تغییرات به دلیل دستیابی سریع به جدیدترین نوع اپل می باشد که ممکن است این تغییرات به نفع یا ضرر این شرکت تمام شود و باید منتظر خبرهای بعدی از این کمپانی بود.

نمونه های پایانی مودم های اختصاصی آیفون می بایست زودتر از تاریخ عرضه گوشی های جدید این کمپانی ها به دست طراحان و تولیدکنندگان این شرکت برسد تا نسبت به تولید آن اقدامات لازم را به عمل آورند.

 

تیموتی آرکوری و آمارهایش از UBS

وی مدعی شد که بیش از 470.000.000 عدد گوشی آیفون از 900.000.000 عدد آیفونی که در بازار وجود دارد، محصول صفر و دسته اول هستند.

و افزود در سال 2018 از بین 204.000.000 عدد گوشی آیفونی که فروخته شده است، 140.000.000 عدد آن را کاربران سابق این شرکت خریداری کرده و با این بیان میزان وفاداری مصرف کنندگان گوشی های آیفون را در سال 2018 حدود 69 درصد تخمین زده می شود.

همچنین آرکوری اذعان داشت که به احتمال قوی بیش از 185.000.000 دستگاه از گوشی های آیفون در مدل های 5 , 5S , SE , 4S و 4 کارکرده مورد استفاده کاربران است.

وی اضافه کرد که در حال حاضر بیش از 500 میلیون آیفون و تا سقف 600 میلیون دستگاه به واسطه اپلیکیشن های موزیک و +TV پتانسیل درآمدزایی برای شرکت اپل را دارند.

با تمامی این گفته ها به نظر می رسد که تا سال 2020 اپل روزهای چالش برانگیزی را در پیش رو دارد و این غول تکنولوژی برای صدرنشین باقی ماندن در دل و دستان مشتریان خود باید تلاش های مضاعفی را به خرج بدهد.

آنچه که پیداست چه در زمان استیو جابز و چه در نبود وی این شرکت همیشه نوآوری را اولین راه قلمداد کرده است و با انتشار خبر “ آیفون 5G تا سال 2021 عرضه نخواهد شد! ” احتمالا طرفداران گوشی های آیفون توقعات بیشتری در زمان ارائه گوشی 5G خواهند داشت.