آیفون X

آیفون X شروع انقلاب گوشی های امروزی بود. موبایلی با حداقل حاشیه و دوربین های دوگانه و البته جشن ده سالگی اپل سر و صدای زیادی به پا کرد. اما آیا همان قدر که از آیفون X تعریف شنیدیم، همان قدر هم کارایی دارد؟مطمئنا می تواند جواب ما به این پرسش بله باشد. با ما همراه باشید تا با این گوشی کم حاشیه ی پرحاشیه آشنا شویم!

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

آیفون X

مطمئنا اولین چیزی که به سادگی هر کسی را به سوی خود جذب می کند ظاهری بسیار زیبای آن است. در بخش جلویی بدنه جز حاشیه بسیار اندک آن بخشی برای دوربین جلو آن در نظر گرفته شده که همین نکته نیز باعث جذابیت بیشتر آن شده است.

حاشیه های فلزی و دوربین عمودی دوگانه در پشت گوشی نیز به بهترین شکل ممکن طراحی شده است. اندازه صفحه نمایش آیفون X 5.8 اینچ است. ضخامت آیفون X تنها 7.7 میلی متر می باشد. کیفیت آن نیز سوپر AMOLED می باشد. پس می توان گفت اپل در طراحی این گوشی موفقیت کاملی را تجربه کرده است.

فضای داخلی

طبق معمول، آیفون X نیز از حافظه ذخیرسازی خارجی پشتیبانی نمی کند تا همچنان اپل بر سیاست های خود تاکید کند. اما برای حافظه داخلی آن دو اندازه 64 و 256 گیگابایتی در نظر گرفته شده است. شاید این تنها نقطه ضعف آیفون X باشد. زیرا علارقم محدودیت حافظه در مدل 64 گیگابایتی تنوع مدل ها در این آیفون تنها دو نوع است.

همچنین اختلاف قیمت مدل 256 با 64 کمی زیاد به نظر می رسد. حافظه RAM دستگاه نیز 3 گیگابایت می باشد که اپل ثابت کرده بیشتر از اطلاعات روی کاغذ در این زمینه کارایی دارد.

دوربین ها

جنجالی ترین و شاید خاص ترین و انقلابی ترین ویژگی آیفون X دوربین دوگانه عمودی آن باشد. دوربینی که انتظارات کاربران برای داشتن دوربین های چندگانه را بالا برد. به طوری که در حال حاضر دوربین های چندگانه در میان رده های بازار نیز دیده می شوند.

اپل برای دوربین های اصلی از دو لنز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و f/2.4 استفاده کرده است. کیفیت تصاویر در این گوشی جزو بهترین های بازار می باشد و می توان از کیفیت تصاویر پرتره آن رضایت کافی داشت.کیفیت فیلم برداری آن نیز 4K می باشد.

دوربین جلوی دستگاه نیز یک لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 می باشد. کیفیت فیلم برداری آن نیز 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه است. از دوربین جلوی آیفون X می توان رضایت کامل داشت.

آیفون X

قدرت پردازش

هماهنگی سیستم عامل iOS 11.1 با سخت افزار به حداکثر میزان خودش رسیده است. همچنین چیپست این دستگاه Apple A11 bionic است که بسیار قدرتمند است. در بخش CPU نیز اپل از 6 هسته با سرعت بالا بهره برده تا در کنار فضای RAM 3 گیگابایتی بتواند از پس هر بازی و برنامه ای برآید.

سایر ویژگی ها

رنگ بندی آیفون X محدود به خاکستری و نقره ای می شود. ویژگی Face ID نیز جزو ویژگی های جذاب آیفون X به شمار می رود. البته نیاز به بهبود های برای نسل های آینده دارد.

نتیجه گیری

مطمئنا با وجود حواشی زیاد به هنگام عرضه آیفون X اپل کاملا در معرفی محصول جدیدش موفق عمل کرده. بنابراین ایراد گرفتن از این محصول کار بسیار سختی خواهد بود. شاید قیمت بالا و همچنین تنوع پایین در فضای داخلی دستگاه تنها ایرادات آیفون ایکس باشد.