برخی از کاربران آیفون، با مشکل وصل نشدن گوشی به وای فای مواجه می‌شوند. در این مقاله از ایمن خرید به موضوع چرا گوشی آیفون به وای فای وصل نمیشود؟ می‌پردازیم. اکثر افراد به راحتی به وای فای وصل می‌شوند و هیچ مشکلی ندارند. اما دلیل وصل نشدن بعضی از گوشی های آیفون به وای فای چیست؟ فقط برای برخی مدل ها اتفاق میفتد یا به مدل آیفون یا آیپد مربوط می شود؟ شاید مشکلی در گوشی یا تب‌لت شما وجود دارد که مانع وصل شدن آن به وای فای می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که مشکل را تشخیص دهید و سپس آن را برطرف کنید. در این مقاله سعی داریم که تمامی دلایل وصل نشدن وای فای در گوشی آیفون را بررسی کنیم. تا انتهای مطالب با ما همراه باشید تا به شما در تشخیص و رفع این مسئله کمک کنیم.

در این مقاله می‌خوانیم:

  • چگونه وای فای آیفون را فعال کنیم؟
  • دلیل وصل نشدن آیفون به اینترنت
  • چرا علامت وای فای بالای گوشی نمیاد؟
  • چرا گوشی اپل به وای فای وصل نمی‌شود؟
  • مشکل وای فای در ios16
  • مشکل وای فای آیفون 7
  • وصل نشدن آیفون 13 به وای فای
  • غیرفعال شدن وای فای آیفون 6

دلیل وصل نشدن گوشی به وای فای چیست؟

 

تشخیص پارتنامبر اپل : نحوه تشخیص پارتنامبر گوشی اپل

دلیل وصل نشدن گوشی به وای فای از جمله موبایل آیفون

اغلب در گوشی‌های موبایل آیفون نیز مشکل متصل نشدن موبایل به wifi وجود دارد. اما نگران نباشید. روش‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند با آنها دلیل وصل نشدن گوشی به وای فای را پیدا کرد. در پی یافتن دلیل وصل نشدن گوشی به وای فای باید هم تنظیمات مربوط به مودم اینترنت شما و هم تنظیمات گوشی موبایل چک شود. در ادامه‌ی بحث به تفصیل به بررسی اقدامات رفعِ دلیل وصل نشدن گوشی به وای فای خواهیم پرداخت.

دلیل وصل نشدن گوشی به وای فای از جمله موبایل آیفون

تنظیمات مربوط به مودم اینترنت

چراغ‌های وای فای مودم خود را چک کنید. اگر چنانچه چراغ‌های وای فای مودم شما خاموش است، دلیل وصل نشدن گوشی به وای فای شما مودم می باشد. لذا جهت رفع مشکل به بررسی اتصالات و وضعیت بسته اینترنتی خود بپردازید.

تنظیمات مربوط به گوشی موبایل آیفون

جهت بررسی تنظیمات گوشی آیفون خود می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

ریستارت کردن گوشی: با ریست کردن گوشی موبایل خود، تنظیمات گوشی شما به حالت کارخانه بر می‌گردد. از این‌رو، ممکن است دلیل وصل نشدن گوشی به وای فای شما با انجام این عمل از بین برود. در نتیجه، شما می توانید همچون گذشته با گوشی خود به وای فای مورد نظر خود، متصل شوید.

تغییر آی پی: شما می توانید با رفتن به بخش Setting گوشی آیفون خود، بعد از انتخاب گزینه wifi بر روی علامت کوچک موجود در کنار وای فای مدنظرتان، کلیک کنید. با انجام این عمل صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که با زدن علامت Lease Renew، آی پی جدیدی برای وای فای مورد نظر شما ایجاد می شود. در نتیجه، با این اقدام به صورت خودکار دلیل وصل نشدن گوشی به وای فای شما رفع می‌شود.

 تنظیمات مربوط به گوشی موبایل آیفون

تغییر DNS: از دیگر راه‌های رفع دلیل وصل نشدن گوشی به وای فای، تغییر در DNS ‌است. برای این کار همانند مورد قبلی، باید به بخش تنظیمات رفته و وارد گزینه وای فای شوید. سپس، در این صفحه سایتی که مدنظر دارید تا وارد آن شوید را پیدا کرده و مانند تصویر روی گزینه کوچک نشان داده شده، کلیک کنید. حال می توانید گزینه اعداد DNS را تغییر دهید.

Forget کردن شبکه وای فای و اتصال مجدد: اگر همچنان در رفع دلیل وصل نشدن گوشی به وای فای خود دچار مشکل هستید، یکبار وای فای خود را Forget کنید و سپس مجدد به وای فای خود متصل شوید. برای اینکار همچون گزینه‌های قبلی به بخش تنظیمات – گزینه وای فای بروید و با انتخاب گزینه Forget به راحتی اقدام مذکور را انجام دهید.

پس از بررسی مشکل عدم اتصال گوشی آیفون به وای فای، بهتر است با ویژگی‌های گوشی‌های آیفون آشنا شوید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی به سرعت بتوانید آن را حل کنید.

مشکل وای فای در ios 16

پس از ورود آپدیت ios16، اختلالاتی از این آپدیت گزارش داده شد. این آپدیت برای آیفون 8 به بالا است. برخی از کاربران اطلاع دادند که این آپدیت باگ های ریز و درشتی به همراه داشت. به همین دلیل شرکت آمریکایی اپل با نسخه آپدیت iOS 16.1 ، این اختلالات را رفع کرد. اما پس از آن کاربران متوجه شدند که آپدیت iOS 16.1 نیز دارای اختلالی بزرگتر در عملکرد وای فای است. این مشکل باعث می‌شود که وای فای به صورت تصادفی خاموش روشن شود. مثلا وای فای روشن می‌شود و پس از ده ثانیه خاموش می‌شود.

تکرار این فرایند کاربران را کلافه می‌کند و برای عده ی زیادی اتفاق افتاده است. ظاهرا این مشکل برای کاربرانی که iPadOS 16.1 را نصب کردند نیز رخ داده است. راه حل های موقتی برای این مشکل وجود دارد که کاربران می‌توانند از آنها استفاده کنند. یکی از آسان ترین راه حل ها، فراموش کردن شبکه وای فای و اضافه کردن مجدد آن است. با این حال این راه حل ساده ارزش امتحان کردن دارد. مشخص نیست که این مشکل تا چه حد می‌تواند جدی باشد اما منجر به مشکلات سخت افزاری شود.

مشکل وای فای در ios 16

مشکل وای فای آیفون 7

از آنجا که اکثر اپلیکیشن ها به اینترنت نیاز دارند، قطعا به وای فای نیاز پیدا می‌کنید. حال اگر با آیفون7 خود برای اتصال به وای فای به مشکل برخورد کنید، بهتر است نکاتی برای حل این مسئله بدانید. ابتدا در چند راهکار ساده و فوری برای رفع مشکل وجود دارد. اگر به دنبال دسترسی فوری به اینترنت هستید از داده‎های مخابراتی یا شبکه هات اسپات استفاده کنید. با این دو مورد می‌توانید یک دسترسی جدید به اینترنت پیدا کنید و به سرعت کار خود را انجام دهید.

اما برای حل مشکل وصل نشدن آیفون به وای فای لازم است ابتدا روش هایی که در قسمت های قبل گفته شده را امتحان کنید سپس به سراغ انجام این پیشنهاد بروید. شما می‌توانید آخرین نسخه iOS برای مدل گوشی خود را دانلود كنيد. برخی اوقات با این آپدیت نرم افزاری، مشکلات جزئی و کلی گوشی حذف می‌شود. اگر این مشکل با ری استارت کردن گوشی و تنظیمات رفع نشد بهتر به یک اپل استور مراجعه کنید. از متخصصین کمک بگیرید و بپرسید که چرا گوشی آیفون به وای فای وصل نمیشود؟

مشکل وای فای آیفون 7

وصل نشدن آیفون 13 به وای فای

اینکه برخی از افراد مشکلاتی با آیفون 13 دارند، به این معنی نیست که اکثر افراد از آن ناراضی هستند. بلکه این مشکلات برای عده ای از کاربران ایجاد می‌شود و قابل حل شدن می‌باشد. مشکلاتی همانند خرابی شارژر یا وصل نشدن وای فای، برای کاربرانی ایجاد شده است. که راه حل آن خرید شارژر 20 وات اپل اورجینال می‌باشد. اما وصل شدن به وای فای با iPhone 13 می‌توانید از راهنمایی زیر کمک بگیرید.

  1. روتر وای فای را مجددا راه اندازی کنید.
  2. سیستم عامل روتر را به روز رسانی کنید.
  3. برای اکثر مشکلات فنی، راه اندازی مجدد گوشی اجباری ست.
  4. از گزینه ی فراموش کردن شبکه وای فای استفاده کنید و سپس دوباره وارد شبکه شوید.
  5. تنظیمات شبکه را باز نشانی کنید.
  6. در صورت نیاز نداشتن به VPN، آن را غیرفعال کنید.
  7. تغییرات سرور DNS را انجام دهید.
  8. در صورت لزوم، منتظر آپدیت iOS 15 باشید.

وصل نشدن آیفون 13 به وای فای

غیرفعال شدن وای فای آیفون 6

کسانی که هنوز از آیفون 6 استفاده می‌کنند نیز می‌توانند از راه حل های گفته شده در مطالب استفاده کنند. در کل لازم است بگویم که اکثر راه حل ها برای رفع مشکل اتصال وای فای، ربطی به مدل آیفون شما ندارد. همه ی افراد با هر مدل آیفون(یا حتی آیپد) می‌توانند از این ترفندها استفاده کنند. قبل از مراجعه به فروشگاه ها یا تعمیرات بهتر است تمام تلاش خود را انجام دهید. حتما به قسمت تنظیمات مراجعه کنید و از صحیح بودن این قسمت مطمئن شوید. برخی اوقات با بازگردانی تنظیمات کارخانه ای، می‌توانید این مشکل را حل کنید.

فقط لازم است که قبل از انجام این کار اطلاعات موردنیاز خود را پشتیبانی بگیرید. زیرا با این کار همه چیز از حافظه گوشی شما پاک می‌شود‌. اگر علت این مشکل را نیافتید که چرا گوشی آیفون به وای فای وصل نمیشود؟ لازم است به ارائه دهنده خدمات اپل مراجعه کنید. شاید آیفون شما مشکل سخت افزاری داشته باشد. هیچ گاه به سراغ یک فروشگاه یا تعمیرکار معمولی نروید. برای خدمات آیفون لازم است به متخصص اپل مراجعه کنید. یا برای خرید لوازم جانبی اپل اورجینال، باید به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید‌.

غیرفعال شدن وای فای آیفون 6

چگونه وای فای آیفون را فعال کنیم؟

ابتدا نحوه ی روشن کردن وای فای را توضیح می‌دهیم. روش اصلی روشن کردن وای فای استفاده از قسمت Settings است. در این قسمت به بخش وای فای می‌رویم و دکمه ی آن On را فعال می‌کنیم. اما در آیفون های جدید می‌توان به کمک Control Center وای فای را فعال یا غیرفعال کرد. قطعا این روش آسان تر و در میان مردم پرطرفدارتر است. اگر می‌خواهید از قسمت مرکز کنترل وای فای را فعال کنید، ابتدا آیفون را آنلاک کنید. با کشیدن انگشت خود از پایین صفحه به بالا می‌توانید Control Center به صورت کشویی باز کنید. حال در این قسمت بر روی آیکون وای فای تب کنید تا وای فای روشن شود و رنگ آیکون تغییر کند.

اگر اطراف شما شبکه ی وای فای وجود داشته باشد، مستقیم به آن وصل خواهد شد. اما اگر شبکه ای وجود نداشته باشد باید به قسمت تنظیمات بروید و از طریق منوی تنظیمات، به وای فای های اطرافتان وصل شوید. البته اگر وای فای دارای رمز باشد، یک صفحه با محتوای درخواست وارد کردن رمز برایتان باز می‌شود. ابتدا باید رمز وای فای را وارد کنید تا اجازه ی اتصال به شما داده شود. برای خاموش کردن وای فای نیز می‌توانید از همان قسمت مرکز کنترل و تپ کردن آیکون وای فای استفاده کنید. اگر به تازگی یک آیفون تهیه کردید، به شما پیشنهاد می‌کنم که ترفندهای گوشی آیفون را بیاموزید.

چگونه وای فای آیفون را فعال کنیم؟

دلیل وصل نشدن آیفون به اینترنت

اینکه چرا گوشی آیفون به وای فای وصل نمیشود؟ گاهی اوقات به کاربر مربوط است. افرادی که به تازگی با آیفون کار می‌کنند‌، شاید لازم باشد نکات جدیدی را بیاموزند. برای حل مشکل وصل نشدن وای فای ابتدا لازم است ارتباط اینترنت خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که ایراد از مودم یا سرویس دهنده ی اینترنت نباشد. سپس یکبار مودم خود را ریستارت کنید و اگر این مشکل حل نشد، به چراغ های روشن مودم توجه کنید. در صورتیکه چراغ وای فای مودم خاموش بود بهتر است با اپراتور سرویس اینترنت تماس بگیرید.

اما اگر مشکل از وای فای نبود، به سراغ گوشی بروید. ابتدا سافت ریست کردن گوشی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. زیرا در بسیاری از موارد مشکلات جزئی گوشی را حل می‌کند. برای انجام این کار باید کلید on/off کنار گوشی را چند ثانیه نگه دارید تا گزینه side to power off نشان داده شود و آن را فعال کنید. سپس از طریق همین کلید مجددا گوشی را روشن کنید. اگر از این طریق نتوانستید مشکل متصل نشدن وای فای را حل کنید به سراغ مراحل بعدی بروید.

دلیل وصل نشدن آیفون به اینترنت

ویژگی‌های گوشی آیفون

گوشی آیفون در چند سال اخیر، جزء پرطرفدارترین گوشی در جهان بوده است. برخی از قابلیت‌های آن عبارت است از:

  • امکان ارسال پیام صوتی در بخش iMessage
  • امکان ایجاد فیلتر در ایمیل
  • دارای اپلیکیشن مسدود کننده تماس
  • امکان تغییر شدت نور چراغ قوه
  • دارای قابلیت‌‎های پنهان Siri
  • ویژگی‌های گوشی آیفون
  • ویژگی ‌های گوشی آیفون 13

    گوشی آیفون 13 یکی از مدل‌های جدید گوشی‌های آیفون است که با توجه به پرطرفدار بودن آن در این بخش به ارائه ویژگی‌های آن می پردازیم:

    از مشخصات آیفون 13 می توان به قاب آلومینیومی آن و نمایشگرهای آن که به یک پوشش سرامیکی مجهز است، اشاره کرد. این ویژگی باعث شده است که شیشه این گوشی در برابر ضربات ایمن باشد. همچنین ویژگی مذکور این گوشی را در برابر ورود گرد و خاک و آب ایمن می نماید. به علاوه، در آیفون 13 به ترتیب از نمایشگرهای 1/6 و 4/5 اینچی استفاده شده است که نسبت کنتراست آنها، 28 % نسبت به مدل‌های پیشین، بهبود یافته است. میزان استفاده از باطری نیز در این گوشی به طور فوق العاده‌ای ارتقا یافته است.

  • ویژگی ‌های گوشی آیفون 13
  • خرید شارژر آیفون 13

    با توجه به قابلیت‌های بالای گوشی آیفون 13 به طور ویژه باطری آن، در صورت بروز مشکل در شارژر این گوشی، چگونگی خرید شارژر آیفون 13 ممکن است منجر به ایجاد نگرانی در مالکان این دستگاه شود. اما هیچ جای نگرانی وجود ندارد. شما می توانید به راحتی با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ایمن خرید اقدام به خرید شارژر آیفون 13 نمایید.

    در ادامه، جهت آشنایی بیشتر شما به معرفی فروشگاه اینترنتی ایمن خرید خواهیم پرداخت تا دیگر نگران خرید شارژر آیفون 13 خود نباشید.

  • خرید شارژر آیفون 13

چرا علامت وای فای بالای گوشی نمیاد؟

برخی از موارد باعث عدم نمایش علامت وای فای در بالای گوشی می‌شود. مثلا زمانیکه حالت هواپیما را فعال می‌کنید یا گوشی شما دور از مودم باشد. این موارد باعث دریافت سیگنال ضعیف می‌شود یا به طور کلی علامت وای فای را از دست می‌دهید‌. مورد دیگری که می‌تواند باعث ایجاد این مشکل شود، اشکالات نرم افزاری یا مشکل آنتن دهی آیفون است. همانطور که گفتیم ابتدا از راه حل های ساده مانند روشن خاموش کردن گوشی استفاده کنید.

سپس یکبار روشن خاموش کردن وای فای را امتحان کنید‌. برخی اوقات این مشکل به دلیل متصل بودن بلوتوث می‌باشد. زیرا بلوتوث می‌تواند اختلالاتی در اتصال وای فای ایجاد کند‌. پس گزینه هایی همانند بلوتوث را غیرفعال کنید و دوباره اتصال وای فای خود را امتحان کنید. اگر iOS 9 و بالاتر را بر روی گوشی خود نصب کردید، قطعا با دستیار وای فای آشنا هستید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید اینترنتی پایدار داشته باشید. استفاده از راه اندازی مجدد تلفن و مودم نیز می‌تواند یک راه حل موثر برای حل این مشکل باشد.

چرا گوشی اپل به وای فای وصل نمی‌شود؟

در این قسمت دلایل مهم وصل نشدن گوشی اپل را به شما یادآوری می‌کنیم. دسته ی اول برای افرادی می‌باشد که بلافاصله پس از به روز رسانی ios به مشکل اتصال برخورد می‌کنند. دسته دوم زمانی به وای فای متصل نمی‌شوند که تغییراتی در تنظیمات آن ایجاد می‌کنند‌. دسته ی سوم ممکن است مشکل آنتن دهی داشته باشند یا به طور کلی آنتن گوشی آنها آسیب دیده باشد. اما دسته ی بعدی افرادی هستند که هر بار به وای فای وصل می‌شوند، اتصالشان دائما قطع می‌شود و دلیلش را نمی‌دانند. همچنین از ما می‌پرسند که چرا گوشی آیفون به وای فای وصل نمیشود؟ شما با هر یک از این مشکلات مواجه شدید خونسردی خود را حفظ کنید و از راه حل های زیر استفاده کنید.

چرا گوشی اپل به وای فای وصل نمی‌شود؟

  • راه حل اول: ابتدا آیفون خود را ریبوت کنید. این راه حل را می‌توانید برای iPad نیز انجام دهید.
  • راه حل دوم: حالت هواپیمای گوشی خود را روشن و خاموش کنید. این یک ترفند قدیمی‌ ست اما امتحان آن ضرری ندارد.
  • راه حل سوم: حذف اتصالات معیوب Wi-Fi می‌باشد. زمانیکه به مکان های مختلف می‌رویم ممکن است به دستگاه وای فای آنجا متصل شویم و سپس فراموش کنیم که آن را حذف کنیم. اگر قرار نیست به همان محیط برگردید بهتر است نشانی وای فای را حذف کنید.
  • راه حل چهارم: بهتر است یکبار تنظیمات وای فای خود را ریست کنید. زیرا ممکن است شبکه هایی حاوی فایل‌های خراب، APN، بلوتوث و اتصالات ناخواسته ی باشد. با ریست کردن می‌توانید از شر تمامی این مشکلات خلاص شوید.
  • فروشگاه اینترنتی تخصصی ایمن خرید

    فروشگاه اینترنتی تخصصی ایمن خرید یک فروشگاه اینترنتی برای خرید لوازم جانبی موبایل نظیر شارژر موبایل، پاور بانک، قاب و کاور گوشی موبایل است. خرید وسایل جانبی گوشی موبایل از این فروشگاه با گارانتی و تعویض کالا همراه است. لذا شما به راحتی و با آسودگی خاطر می توانید وسایل جانبی گوشی موبایل خود را از این فروشگاه تهیه نمایید. قابل توضیح است که فروشگاه اینترنتی تخصصی ایمن خرید علاوه بر داشتن ویژگی تعویض کالا و ارائه‌ی گارانتی در خرید اینترنتی شما، این ضمانت را نیز به شما می دهد که اقدام تهیه شده دارای اصالت کالا و اصل هستند.

    در نتیجه، در صورت بروز هرگونه مشکلی در وسایل جانبی گوشی موبایل همراه خود، دیگر نگران کیفیت و اصل بودن کالای مورد نظر خود نباشید و با ایمن خرید، ایمن خرید کنید.

    سخن پایانی

    در این مقاله آموختیم چرا گوشی آیفون به وای فای وصل نمیشود؟ دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد که سعی کردیم، به اصلی ترین دلایل اشاره کنیم. همچنین راه حل های متفاوتی برای رفع این مشکل ارائه دادیم که امیدواریم برای شما مفید باشد. مشکل no internet connection در آیفون برای افرادی زیادی اتفاق میفتد. اصلا جای نگرانی نیست و این مشکل رابه سادگی حل می‌کنید. پس خونسردی خود را حفظ کنید و از اینکه شما صاحب یک آیفون هستید خوشحال و رضایتمند باشید.

    اگر به دنبال خرید هندزفری هستید به شما هندزفری لایتنینگ اپل آیفون اورجینال را پیشنهاد می‌کنیم. تا در کنار آیفون خود از کیفیت و کارایی این محصول نیز لذت ببرید. پس از مطالعه این مطلب اگر سوالی برای شما ایجاد شد، می‌توانید در قسمت کامنت برای ما مطرح کنید تا در اولین فرصت پاسخ خود را از تیم ایمن خرید دریافت کنید‌. سپاس از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.