سامسونگ M40

سامسونگ با معرفی خانواده A محبوبیت و موفقیت بسیاری را در میان رده ها بدست آورد. اما این بار با معرفی M40 گویا قصد دارد تنوع خود در محصولاتش را بیشتر کند و سلیقه های بیشتری را جذب خود کند. سامسونگ M40 گفتنی های بسیاری دارد که قصد داریم در این فرصت به آن ها بپردازیم.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

اولین نکته ای که در سامسونگ M40 جدید به نظر می رسد صفحه نمایش آن است. صفحه نمایشی با حداقل حاشیه ها که فقط یک محدوده ای در گوشه ی آن برای لنز دوربین جلو در نظر گرفته شده است. نسبت صفحه نمایش به بدنه در M40 بیش از 84 درصد می باشد.

نکته دیگری که حائز اهمیت است، صفحه نمایش بزرگ آن است. یک صفحه نمایش 6.3 اینچی با کیفیت نه چندان مناسب PLS TFT با تراکم پیکسلی 409 ppi . جنس بدنه نیز پلاستیکی می باشد که حس جالبی را به کاربر منتقل نمی کند.

می توان گفت صفحه نمایش این مدل چندان مناسب به نظر نمی رسد. البته سامسونگ با هدف پایین آوردن هزینه تمام شده این گوشی، دست به همچین کاری برده است. ضخامت M40 تنها 7.9 میلی متر است که تقریبا مناسب به نظر می رسد.

اما در پشت گوشی همان دوربین سه گانه دیده می شود. البته به علاوه حسگر اثر انگشت! حسگر اثر انگشت M40 در جای مناسبی قرار نگرفته است و در بسیاری از حالت ها دسترسی به آن سخت است. بنابراین می توان ایراد دوم را در جایگیری حسگر اثر انگشت دانست.

حافظه دستگاه

سامسونگ برای این گوشی و برای بازار های مختلف خود در سطح جهان دو نوع 128 گیگابایتی با حافظه RAM 6 گیگابایت و همچنین حافظه 64  گیگابایتی با حافظه RAM 4 گیگابایت در نظر گرفته است. مدل 128 گیگی مناسب به نظر می رسد.

یکی از بزرگ ترین ویژگی های مثبت این گوشی قابلیت کارت حافظه خارجی تا 1 ترابایت می باشد! در نتیجه از نظر حافظه داخلی نگرانی نخواهید داشت.

سامسونگ M40

دوربین ها

دوربین های سه گانه سری A مانند A70 در این گوشی نیز تکرار شده است. سه لنز به ترتیب 32، 8  و 5 مگاپیکسلی تا حدودی رضایت شما را بدست می آورد.

دوربین جلوی سامسونگ M40 نیز یک لنز 16 مگاپیکسلی می باشد.

قدرت پردازش

سیستم عامل این گوشی آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید 9 می باشد. چیپست این گوشی جزو متوسط های بازار بوده و در کنار CPU 8 هسته ای قابلیت اجرای روان بیشتر بازی ها و برنامه ها را دارد.

باتری

سامسونگ گویا از هر طریقی سعی کرده تا قیمت این محصول را به حداقل برساند. یک باتری 3500 میلی آمپری برای صفحه نمایش 6.3 اینچی و البته CPU هشت هسته ای چندان قابل قبول نیست. در یک استفاده متوسط می توان انتظار یک روز کامل شارژدهی را داشت.

سایر امکانات

سامسونگ M40 قابلیت دو سیم کارت هم زمان را دارد که البته اسلات سیم کارت دوم با کارت حافظه مشترک است!

نتیجه گیری

ساسمونگ M40 یک گوشی ارزان قیمت بوده که با توجه به صفحه نمایش 6.3 اینچی و دوربین سه گانه و البته به لطف ظاهر متفاوتش می تواند در بازار جا خوش کند.