از مواردی که هنگام خرید گوشی های ایفون به آن دقت می‌شود محدودیت های سیستم عامل ios است، در ادامه این  مبحث ایمن خرید را همراهی کنید. آی او اس یک سیستم عامل گوشی های هوشمند یا تلفن همراه می‌باشد که توسط شرکت اپل طراحی و تولید شده است. سیستم عامل ios منحصرا برای گوشی های ایفون ساخته شده و همین موضوع علت ایجاد هماهنگی بین سخت افزار و نرم افزار می‌باشد. این سیستم عامل نسخه های زیادی را شامل می‌شود که هر کدام به نوبه خود دارای قابلیت های منحصر به فردی می‌شود.

همچنین با استفاده از این سیستم عامل از نرم افزارهای کاربردی و پیش فرض زیاد آن می‌توان بهره برد. رابط کاربری ios ساده و آسان است و برای کاربران خود امکان استفاده راحت را فراهم می‌کند. قابلیت ها و آپشن های مختلف دستگاه ایفون به وسیله سیستم عامل ios اجرایی می‌شود. به عبارت دیگر بدون این سیستم عامل نمی‌توان از دستگاه استفاده کرد. با وجود مزایا و محبوبیت زیاد این سیستم عامل محدودیت هایی را نیز شامل می‌شود. در ادامه این مبحث موضوعات زیر را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • محدودیت های سیستم عامل ios
  • محدودیت های ایفون در ایران
  • این افراد نباید ایفون بخرند!
  • مقایسه سیستم عامل های موبایل
  • تفاوت اندروید و ios
  • حل مشکلات ایفون
  • آیا خرید ایفون در ایران منطقی است؟محدودیت های سیستم عامل ios

    محدودیت های ایفون در ایران

    ایفون جز گوشی های هوشمندی است که در بین طرفداران خود از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد. قابلیت و امکانات سیستم ios سبب می‌شود تا علاقمندان به گوشی های ایفون اشتیاق زیادی به خرید این محصول نشان دهند. با توجه به تحریم های اعمال شده توسط امریکا در ایران استفاده از این گوشی با محدودیت هایی مواجه است. یکی از این محدودیت ها شامل خرید و استفاده از نرم افزارهای مناسب با این نوع گوشی می‌باشد. پس از خرید گوشی برای وارد شدن به گوشی نیاز به نام و کد کشور است. کشور ایران به دلایل سیاسی ایجاد شده مجاز به دریافت خدمات کاربران نیست. به طور کلی شرکت اپل کد و نام ایران را برای ارائه خدمات مجاز نمی‌داند.

    برای استفاده از اپلیکیشن و نرم افزارهای پیشرفته با ویژگی های بسیار نیازمند نصب بر روی دستگاه می‌باشد . برای دانلود رایگان و خرید اشتراک برنامه ها نیاز به دادن اطلاعات مکانی است. با توجه به تحریم های موجود دیتاهای مربوط به ایران مورد تایید شرکت ها صاحب نرم افزار نیست. راهی هایی برای دانلود و نصب نرم افزارها وجود دارد که با پیچیدگی و سختی همراه است. با در نظر گرفتن موارد گفته شده دسترسی کاربران گوشی های ایفون در ایران به برنامه های اختصاصی اپل دشوار می‌باشد. برای دانلود نرم افزارهای مورد نظر می‌توانید از مشاورین و متخصصین گوشی های ایفون کمک بگیرید. گوشی های ایفون دارای امکانات منحصر به فرد و ویژه ای می‌باشد. برای از بین بردن محدودیت های حجم دانلود لازم است از ترفندهای آن مطلع شوید:

    1. به قسمت تنظیمات گوشی ایفون بروید.
    2. روی itunes & app store ضربه بزنید.
    3. برای غیرفعال کردن limit گزینه app download را انتخاب کنید.

    انجام دادن عملیات بالا برای از بین بردن محدودیت دانلود، جز ترفندهای گوشی ایفون که کمتر کسی از آن خبر دارد محسوب می‌شود. به طور کلی در رابط کاربری گوشی های شرکت اپل قابلیت های جالبی مخفی شده است. تنها کافیست تا کاربران گوشی های شرکت اپل از این ترفندها مطلع باشند.

    محدودیت های ایفون در ایران

    این افراد نباید ایفون بخرند !

    گوشی های ساخته شده توسط شرکت اپل دارای پیچیدگی ها و امکانات پیشرفته زیادی است. این دستگاه شامل عملکردهای جذاب و متفاوتی می‌باشد. کاربران علاقمند به کشف و جستجوی این امکانات می‌بایست زمان زیادی را صرف این مورد کنند. اگر جز افرادی هستید که پس از خرید گوشی می‌خواهید از تمامی جزئیات گوشی باخبر شوید، گوشی های ایفون انتخاب مناسبی برای شما محسوب نمی‌شود. برای باز کردن و بررسی بسیاری از فایل های موجود در ایفون می‌بایست نرم افزارهای مربوط به آن فایل دانلود و نصب شود. یکی از دلایل این محدودیت ها، امنیت و حفاظتی است که شرکت اپل برای کاربران خود در نظر گرفته است.

    افرادی که تمایل به پرداخت هزینه بیشتر برای استفاده از امکانات موجود در گوشی های ایفون را ندارند نیز بهتر است از خرید این گوشی صرف نظر کنند. بدون نصب اپلیکیشن های متعدد دسترسی به نرم افزارهای موجود در گوشی های ایفون محدود است.  همچنین در گوشی های ایفون برای اشتراک گذاری فایل های موجود در دستگاه محدودیت وجود دارد. کاربران دستگاه های سیستم عامل ios فقط می‌توانند به گالری خود دسترسی داشته باشند. افرادی هم که به بازی در گوشی معتاد هستند می‌بایست اپلیکیشن های مورد نظر خود را با خرید اشتراک یا پرداخت هزینه بر روی گوشی ایفون نصب کنند. اما اگر خرید آیفون را انتخاب کردید بهتر است در کنار این محصول خرید هندزفری لایتنینگ اپل آیفون با گارانتی تعویض داشته باشید.

    این افراد نباید ایفون بخرند !

    مقایسه سیستم عامل های موبایل

    امروزه بیشتر سیستم عامل های گوشی  موجود در بازار شامل دو سیستم اندروید و ios است. مهم ترین قسمت هر گوشی سیستم عامل آن می‌باشد چرا که بدون وجود سیستم عامل عملا دستگاه هوشمند ناکارآمد می‌شود. کاربران گوشی های مختلف به وسیله  نرم افزاری که شرکت مربوطه روی آن نصب کرده می‌توانند از گوشی استفاده کنند. وظیفه مهم و اصلی سیستم عامل ها ارتباط بین اجزا مختلف دستگاه برای برقرای ارتباط می‌باشد. همانطور که می‌دانید سیستم عامل ios توسط شرکت اپل طراحی و تولید شده است. این سیستم عامل منحصرا متعلق به این شرکت بوده و در هیچ جای دنیا هیچ شرکتی نمی‌تواند از آن بهره ببرد.

    سیستم عامل دیگر اندورید نیز از فردی به نام اندی رابین خریداری شد. این سیستم عامل انحصاری نبوده و گوشی های موبایل با برندهای مختلف از آن استفاده می‌کنند. شرکت های مختلف مانند سامسونگ، شیائومی، نوکیا و … جز گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید می‌باشند. بسیاری از افراد تنها گوشی های ایفون با سیستم عامل اندروید را بی نقص و ایده آل می‌دانند. اما با گذشت زمان می‌توان گفت که گوشی های اندورید نیز جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده اند. مهم ترین و اولین تفاوت این دو سیستم در نوع رابط کاربری یا ( Ul ) آنها است. طراحی ظاهری گوشی یکی از تاثیرگذارترین المان های انتخاب به شمار می‌آید.

    این رابط کاربری شامل تعامل کاربر با دکمه ها ، منو، اپلیکیشن و برنامه هاست. از دیگر تفاوت های چشم گیر سیستم عامل اندروید و ios در انتقال اطلاعات می‌باشد. در گوشی های اندروید این انتقال به سادگی توسط file manger صورت می‌گیرد. اما در ایفون این نقل و انتقال به سختی و توسط برنامه و نرم افزارهای گوناگون انجام می‌شود. همچنین نرم افزارهای وب گردی، ردیابی و دانلود برنامه و تماس تصویری این دو سیستم عامل کاملا تفاوت دارند. نرم افزار وب گردی ایفون سافاری و اندروید گوگل کروم می‌باشد. گوگل مپ نیز برای ردیابی گوشی های اندروید و اپل مپ مختص ایفون ساخته شده است.

    مقایسه سیستم عامل های موبایل

    تفاوت اندروید و ios

    در ادامه مباحث بالا می‌توان از تفاوت های موجود در اندروید و ios به میزان شخصی سازی این دو سیستم عامل اشاره کرد. میزان شخصی سازی در اندروید به راحتی صورت می‌گیرد. از مزایای خرید گوشی هایی با سیستم عامل اندروید نیز باز بودن دست کاربر برای شخصی سازی است. با انتخاب گزینه های شخصی سازی در گوشی های اندروید می‌توان تلفن همراه خود را هماهنگ با سلیقه و نیازهای فردی تعیین کرد. کاربران می‌توانند در صفحه اصلی یا صفحه قفل خود از داشتن پس زمینه های زنده لذت ببرند. شرکت گوگل با طراحی برنامه های جدید این پس زمینه ها را طراحی و به کاربران خود ارائه داده است.

    اطلاعات کلیدی گوشی نیز در این پس زمینه ها قابل مشاهده می‌باشد. به عنوان مثال میزان شارژ باتری، قدرت سیگنال وای فای و … را نمایش می‌دهد. همچنین می‌توانید آیکون اپلیکیشن را تغییر دهید یا سبک و اندازه نوشته ها را متفاوت کنید.  اما در گوشی های ایفون این شخصی سازی بسیار محدود و کنترل شده است. از دیگر تفاوت های اندروید و ios می توان به میزان مصرف باتری این دو اشاره کرد. میزان مصرف باتری در گوشی های مختلف با سیستم عامل اندروید معمولا زیاد است. اما گوشی های ایفون در مقایسه با آنها مصرف کم یا متوسطی دارند.

    تفاوت اندروید و ios

    حل مشکلات ایفون

    گوشی های ایفون جز محبوب ترین و مطرح ترین دستگاه های هوشمند است. اما با این وجود نمی‌توان گفت دچار مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری نمی‌شوند. یکی از باگ های نرم افزاری احتمالی در گوشی های ایفون عدم اتصال آن به وای فای است. برای حل این مشکلات راه کارهای زیادی ارائه شده که قابل برطرف شدن است. گاها دیده شده که این گوشی محبوب و جذاب ساخته شده توسط شرکت اپل روی لوگوی خود گیر می‌کند. هارد ریست شدن یکی از روش های پیشنهادی سایت ایمن خرید ره کاربران این گوشی می‌باشد. از دیگر باگ های سیستم عامل ios متوقف شدن روی برنامه ها است. برای حل این موضوع می‌توان آخرین نسخه گوشی را آپدیت کنید. یا برنامه کرش شده را حذف و مجددا نصب نمایید.

    یکی از متداول ترین روش ها برای حل این موضوع ریستارت کردن گوشی است. داغ شدن گوشی های ایفون یکی از مواردی است که کاربران این گوشی گاها با آن روبرو می‌شوند. همانطور که می‌دانید این داغ شدن می‌تواند تاثیر مستقیمی بر طول عمر باتری داشته باشد. در ضمن این گرمای زیاد بر نمایشگر گوشی نیز تاثیرگذار است. برای برطرف شدن مشکل داغ شدن بهتر است زمان استفاده از گوشی را کاهش دهید. به عنوان مثال بازی های سنگین را روی گوشی نصب کرده اید. یا  به مدت طولانی برای عکاسی یا فیلم برداری استفاده کرده اید. یکی از دلایل دیگر شارژ کردن گوشی با اداپتورهای فیک یا تقلبی است. برای رفع این مسئله خرید شارژر ۲۰ وات اپل اورجینال با گارانتی تعویض به شما پیشنهاد می‌شود.

    حل مشکلات ایفون

    ایا خرید ایفون در ایران منطقی است؟

    کیفیت عالی و عملکرد بالای گوشی های ایفون برای تمامی افراد واضح و مشخص است. قابلیت ها و ویژگی های زیاد ios باعث شده میزان زیادی از افراد این گوشی را انتخاب کنند. اما سوال مطرح شده اینجاست که ایا خرید و انتخاب این گوشی با شرایط موجود منطقی است؟ با توجه به محدودیت های اعمال شده توسط امریکا تا حدی این سوال جای تامل دارد. اما باز هم با در نظر گرفتن این موضوع گوشی ها ایفون جز بهترین انتخاب ها محسوب می‌شود.

    دستگاه های هوشمند ios همیشه در صدر جدول انتخاب ها قرار دارد، چرا که دارای سیستم عامل قدرتمند تری است. از دلایل برتری ایفون در مقایسه با گوشی های اندروید می توان کیفیت بالای رابط کاربری را در نظر گرفت. یکی از دغدغه های اصلی کاربران گوشی های ایفون استفاده از امکانات و قابلیت های اصلی آن می‌باشد. در صورتی که برای شما نیز این سوال مطرح شده، راه کارهای زیادی برای رفع این مسئله وجود دارد.  دارندگان گوشی های ایفون می‌توانند به راحتی با استفاده از اپ استور این مشکل را برطرف نمایند.

    ایا خرید ایفون در ایران منطقی است؟

    سخن پایانی

    در مطالب امروز سایت ایمن خرید به محدودیت های سیستم عامل ios پرداختیم. یکی از محدودیت های ایجاد شده دستگاه های ایفون در کشور ایران، تحریم های اعمال شده توسط کشور امریکا می‌باشد. به علت وجود این مسئله شرکت اپل نرم افزارها و برنامه های ساخته شده خود را در ایران پشتیبانی نمی‌کند. البته برای حل این موضوع نیز راه کارهای زیادی وجود دارد. در مقایسه دو سیستم عامل اندورید و ios می‌توان به رابط کاربری این دو نوع گوشی اشاره کرد. گوشی های اندرویدی شامل انواع گوشی های سامسونگ، شیائومی و نوکیا است. این سیستم عامل که توسط شرکت گوگل خریداری شده انحصاری نیست.

    اما در نقطه مقابل شرکت اپل سیستم عامل ios را منحصراً به شرکت خود اختصاص داده است. همچنین گوشی های اندروید از پیچیدگی کمتری برخوردار بوده و فایل های موجود در گوشی به سادگی قابلیت انتقال دارند. اما ساختار گوشی های ایفون به صورتی طراحی شده که انتقال و اشتراک گذاری به راحتی امکانپذیر نیست. این پیچیدگی به دلیل امنیت بالایی می‌باشد که شرکت اپل برای کاربران خود ایجاد کرده است. خرید گوشی های ایفون در ایران نیازمند صرف هزینه ای بالا می‌باشد. برای خرید لوازم جانبی اپل اورجینال با گارانتی تعویض، بهتر است مراکز فروش معتبر و فروشگاه های اینترنتی مطمئن مانند سایت ایمن خرید را انتخاب کنید.