از پرطرفدارترین برندهای گوشی در جهان، اپل می‌باشد. گوشی های آیفون یا دیگر محصولات اپل از محبوبیت بالایی برخوردارند. به همین دلیل خرید و فروش بالایی در کشور ایران و دیگر کشورها دارد. از این جهت برخی از کاربران این گوشی از ایمن خرید می‌پرسند که چگونه گوشی اپل را فارسی کنیم؟ به دلیل آنکه خیلی از کاربران گوشی های اپل بر زبان لاتین مسلط نیستند. اما این امکان برای آیفون وجود دارد؟ یا فارسی کردن زبان فارسی به چه نحوی انجام می‌شود؟ در ادامه به این موضوعات میپردازیم. در این مطلب خواهیم خواند:

  • چگونه زبان گوشی آیفون رو عوض کنیم؟
  • جیلبریک آیفون
  • چگونه زبان آیفون را انگلیسی کنیم؟
  • چگونه کیبورد آیفون را فارسی کنیم؟
  • آیا آیفون ۱۳ زبان فارسی دارد؟
  • فارسی سازی آیفون بدون جیلبریکچگونه گوشی اپل را فارسی کنیم

    چگونه زبان گوشی آیفون رو عوض کنیم؟

    برای آنکه بیاموزیم چگونه گوشی اپل را فارسی کنیم، ابتدا باید یاد بگیریم که تغییر زبان از کدام قسمت در گوشی آیفون انجام می‌شود. برای انجام این کار نیاز داریم که آموزش تغییر زبان گوشی آیفون را بگذرانیم. همانطور که می‌دانیم انگلیسی، زبان بین المللی است. تمامی برنامه ها و نرم افزارها براساس این زبان نوشته شده اند. همچنین سیستم عامل تمامی گوشی ها بر روی زبان انگلیسی تنظیم شده است. اما سازندگان گوشی ها، دیگر زبان های موجود در جهان را در گوشی تولید شده قرار می‌دهند تا افراد بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

    برای تغییر زبان در سیستم عامل ios ابتدا لازم است وارد تنظیمات یا همان Settings گوشی آیفون شوید. سپس به قسمت General بروید‌ و در مرحله ی بعد وارد قسمت Language & Region شوید. حالا برای تغییر زبان لازم است گزینه iPhone language را انتخاب کنید. در بخش Other Languages به راحتی می‌توانید زبان دلخواهتان را انتخاب کنید. بعد از انتخاب زبان در قسمت پایین صفحه دکمه قرمز رنگ Change to را بفشارید. به سادگی می‌توانیم زبان گوشی آیفون را عوض کنیم. برای یادگیری بیشتر آپشن های آیفون می‌توانید «ترفند های گوشی آیفون که کمتر کسی از آن خبر دارد» را مطالعه کنید.

    چگونه زبان گوشی آیفون رو عوض کنیم؟

     جیلبریک آیفون

    شاید متوجه شده اید که امکان فارسی کردن زبان آیفون از طریق شرکت اپل وجود ندارد. یعنی این آپشن به صورت خودکار در محصولات اپل وجود ندارد. پس قصد نداریم به شما امید واهی بدهیم. اما برای انجام این کار باید از روش های میانبر استفاده کنیم. روش میانبر برای نصب زبان فارسی بر روی آیفون، استفاده از جیلبریک می‌باشد. البته لازم است بدانید که کمپانی اپل استفاده از این میانبر را برای کاربران منع کرده است. زیرا انجام جیلبریک عموما بوسیله هکرها صورت می گیرد. دستگاه های تولید شده توسط شرکت اپل، از محدودیت بیشتری نسبت به دستگاه های اندروید برخوردارند.

    این محدودیت به دلیل بالا بردن امنیت محصولات اپل، لحاظ شده است. به عنوان مثال با قفل کردن بخش های مختلف آیفون می‌توان، ایمنی اطلاعات کاربر را حفظ کرد. همچنین محدودیت هایی که به صورت قانونی اعمال می‌کند، سبب یکپارچه تر شدن اکوسیستم اپل می‌شود. از این جهت کاربران تجربه ی مثبت تری از استفاده ی محصولات اپل دارند‌. برای هر ورژن از سیستم عامل آیفون نیاز داریم که جیلبریک مخصوص آن مدل را استفاده کنیم. ابتدا باید بدانیم که جیلبریک چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد سپس به مزایا و معایب استفاده از آن میپردازیم.

     جیلبریک آیفون

    جیلبریک jailbreak چیست؟

    پیش از انکه بدانیم چگونه گوشی اپل را  فارسی کنیم باید به آشنایی جیلبریک بپردازیم. جیلبریک به معنای دسترسی غیرمجاز روت به سیستم عامل با تغییر iOS می‌باشد. جیلبریک کردن، سخت افزار یا ویژگی های ایفون را تغییر نمی‌دهد. بلکه سبب می‌شود که ایفون را بیشتر شخصی سازی کنید. همچنین می‌توانید به اپلیکیشن های شخص ثالث راحت تر دسترسی داشته باشید. برنامه های تایید نشده را به سادگی دانلود کنید یا برنامه های از پیش نصب شده و بدون استفاده را حذف کنید. جیلبریک می‌تواند این محدودیت ها را از سر راه شما بردارد. حتی محدودیت های شرکت های مخابراتی را بدون انتظار کنار بزند.

    برای اجرای جیلبریک بر روی آیفون باید به فروشگاه های موبایل یا نمایندگی اپل مراجعه کنید و یک سرویس جیلبریک خریداری نمایید. اما توجه کنید که پس از خرید جیلبریک نمیتوانید از گارانتی آیفون استفاده کنید زیرا تلفن همراه خود را در معرض خطرات قرار دادید و خود شما مسئول این امر هستید. برای فارسی کردن آیفون با روش جیلبریک به Cydia بروید. سپس در بخش سرچ گزینه Persian Language for iOS8 را جستجو کنید. حالا در قسمت راست (در بالای صفحه) کلمه Install را تایپ کنید‌. در نهایت زبان فارسی را برای شما جستجو می‌کند و شما می‌توانید زبان فارسی را نصب کنید.

    اما با توجه به اخطار اپل به شما پیشنهاد می‌کنیم که از روش جیلبریک استفاده نکنید. زیرا فارسی کردن گوشی آیفون ممکن است، سلامت آن را به خطر بیندازد. اگر این اتفاق برای آیفون شما افتاد به نمایندگی های تعمیرات اپل مراجعه کنید‌. روش جیلبریک سبب استفاده ی شارژ دو برابر از باتری گوشی شما می‌شود‌. همین مورد می‌تواند عمر باتری را کاهش دهد‌. همچنین با ورود یک آپدیت ios دیگر نمی‌توان از جیلبریک بهره گیری کرد. پس پیشنهاد می‌کنیم که این کار را به طور کل انجام ندهید.

    جیلبریک jailbreak چیست؟

    چگونه زبان آیفون را انگلیسی کنیم؟

    در تمامی گوشی های آیفون زبان به صورت پیش فرض بر روی انگلیسی تنظیم شده است. اما برخی اوقات ممکن است به اشتباه این زبان را تغییر دهیم. سپس به دنبال راهی بگردیم که بتوانیم زبان آیفون را انگلیسی کنیم. خوشبختانه راه بازگشت برای شما وجود دارد. همانطور که در قسمت های قبل توضیح دادیم برای تغییر زبان باید به قسمت تنظیمات بروید. اگر زبان فعال بر روی گوشی تان را تشخیص نمی‌دهید، از طریق شمارش گزینه ها این کار را انجام دهید.

    به عنوان مثال گزینه ی Settings را از روی عکس پیدا کنید و در گوشی خود وارد Settings شوید‌. سپس بشمارید که گزینه General چندمین گزینه ی لیست تنظیمات است و از این طریق ادامه دهید. با این روش به سادگی میتوانید زبان آیفون را به انگلیسی بازگردانید. البته اگر به دنبال این هستید که «چگونه گوشی اپل را فارسی کنیم» باید از روش جیلبریک استفاده کنید. در قسمت قبل این روش را به طور کامل توضیح دادیم و از معایب آن را به شما یادآوری کردیم.

    چگونه کیبورد آیفون را فارسی کنیم؟

    گرچه زبان فارسی در منوی آیفون وجود ندارد اما اپل در نسخه ios8 به بعد، امکان استفاده از زبان فارسی به کیبورد دستگاه اضافه کرد. فارسی کردن کیبورد آیفون نیز، خبری خوشحال کننده برای کاربران آن بود. برای فارسی کردن کیبورد ابتدا به تنظیمات setting یا همان تنظیمات بروید‌. سپس وارد قسمت General شوید. اول به قسمت Keyboard وارد شوید و در ادامه گزینه Add New Keyboard را انتخاب کنید. در لیستی که مشاهده می‌کنید، می‌توانید گزینه Persian را انتخاب کنید. حالا در سیستم عامل ios کیبورد زبان فارسی را انتخاب کنید. تبریک می‌گویم! کیبورد شما فارسی شد. شما می‌توانید به سادگی از آن استفاده کنید. فارسی کردن کیبورد آیفون هیچ ضرری برای گوشی شما ندارد و با جیلبریک کردن آیفون متفاوت است. زیرا فارسی کردن کیبورد از جانب خود شرکت اپل می‌باشد.

    چگونه کیبورد آیفون را فارسی کنیم؟

    فارسی سازی آیفون بدون جیلبریک

    شرکت اپل به دلیل تحریم‌های موجود بر علیه ایران زبان فارسی را به منوی محصولات خود اضافه نکرده است. اما کاربران آیفون یا آیپد، همواره به دنبال پیدا کردن راهی برای نصب زبان فارسی می‌باشند. همانطور که گفتیم استفاده کردن از جیلبریک امنیت آیفون را کاهش می‌دهد. زیرا اثرات مخربی به همراه دارد. اگر از ایفون های قدیمی استفاده می‌کنید و امکان فارسی کردن کیبورد خود را ندارید، بهتر است زبان کیبوردتان را عربی کنید. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند. اما توجه داشته باشید که با زبان عربی نمی‌توانید از چهار حروف گ – چ – پ – ژ بهره‌مند شوید.

    برای انجام این کار به تنظیمات و قسمت General بروید. سپس گزینه Keyboard را انتخاب کنید و بعد وارد گزینه Add New Keyboard شوید. حالا در این قسمت لیست تمامی زبان های موجود در آیفون را مشاهده می‌کنید. زبان Arabic را انتخاب کنید تا زبان کیبورد آیفون شما عربی شود‌. اما پیشنهاد دوم ما به شما استفاده از نرم‌افزار iBackupBot می‌باشد. در ابتدا باید نرم افزار iBackupBot را نصب کنید. سپس مانند روش قبل زبان فارسی را به کیبورد آیفون اضافه کنید. آیفون را به کامپیوتر متصل کنید و از آی‌تونز بک آپ بگیرید.

    حالا در منوی سمت چپ برنامه iBackupBot آیفون خود را پیدا کنید. در پوشه System Files به دنبال Home Domain بروید. به بخش Library و Preferences وارد شوید. به پایین حرکت کنید تا گزینه Global Preferences را پیدا کنید. در این مرحله کدهایی مشاهده می‌کنید که باید به دنبال عبارات ar و Arabic بگردید. در نهایت این عبارت را با عبارت fa و Persian تعویض کنید. پیشنهاد اخر ما این است که از کیبوردهای متفرقه استفاده کنید. مثلا می‌توانید Gboard را نصب کنید و زبان فارسی را انتخاب کنید تا زبان کیبوردتان فارسی شود‌.

    فارسی سازی آیفون بدون جیلبریک

    سخن پایانی

    پیروی مبحث (چگونه گوشی اپل را فارسی کنیم) می‌خواهیم بدانیم که نصب منو فارسی بر روی دستگاه های اپل امکان پذیر است یا خیر؟ اگر بخواهیم در گوشی های اپل منوی فارسی داشته باشیم لازم است از جیلبریک استفاده کنیم و البته نصب آن قانونی نیست. زیرا جیلبریک امنیت گوشی شما را به خطر می‌اندازد. اما برای ios8 به بعد می‌توانیم به طور قانونی از کیبورد فارسی در آیفون استفاده کنیم. برای افرادی که از مدل های قدیمی ایفون استفاده می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم که از کیبورد عربی کمک بگیرند.

    در این مقاله به طور کامل آموزش دادیم که چگونه زبان کیبورد یا زبان منوی گوشی را تغییر دهیم. که با مطالعه ی آن سوالی باقی نمی‌ماند. البته شما می‌توانید سوالات خود را در رابطه با گوشی های آیفون در کامنت بپرسید. تیم ایمن خرید در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهند داد. علاوه بر نکات نرم افزاری، می‌توانید برای سخت افزار یا خرید لوازم جانبی مانند خرید شارژر 20وات اپل اورجینال از ایمن خرید کمک بگیرید. در نهایت فراموش نکنید که امنیت و ایمنی گوشی شما بسیار مهم می‌باشد. پس با خرید جیلبریک، ایمنی آیفون را به خطر نیندازید.

    در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، خوشحال می‌شویم که از فروشگاه لوازم جانبی ایمن خرید را در شبکه‌های مجازی خود به دیگران نیز معرفی کنید. چرا که امروزه هر کسی نیاز به یک مرکز معتبر برای خرید لوازم جانبی اورجینال موبایل خواهد داشت. در این مسیر نیز ما شما را همراهی خواهیم کرد تا به یک نتیجه بسیار عالی و جذاب دست پیدا کنید.  چرا که مزیت فروشگاه ایمن خرید، لوازم جانبی اورجینال با حاشیه سود بسیار پایین می‌باشد که در کمتر فروشگاهی می‌توانید آن را پیدا کنید.