بهترین شارژر آیفون 12

برای معرفی بهترین شارژر ایفون 12 ابتدا به مشخصات این نوع شارژر اشاره ای می نماییم. شارژر ایفون 12 از طریق کابل تایپ سی به لایتنینگ وصل می شود. تعداد درگاه این شارژر یک عدد می باشد. نوع درگاه نیز تایپ سی است . توان خروجی آن 20 وات و ولتاژ خروجی 3 آمپر دارد. شدت جریان در این شارژر 5 ولت است. این شارژر با iphone 11 / 11 pro / 11 pro max / 12 / 12 pro / 12 pro max سازگار است. البته برخی فکر می کنند که خروجی یک شارژر اگر بالا باشد، زمان شارژ شدن گوشی نیز به همان نسبت بالا می رود، اما این طرز تفکر درست نمی باشد. سرعت شارژ شدن یک گوشی فقط به نوع گوشی و باتری بر می گردد. در نهایت باید گفت که اگر شارژر 18 یا 20 و یا 65 واتی ایفون نیز به این نوع گوشی ها وصل کنیم، زمان شارژ بالاتری را به ما نمی دهند و کاملا یکسان با شارژرهای وات پایین تر عمل می نمایند.

 

نحوه شارژ ایفون 12

بهترین شارژر ایفون 12 را به گوشی ایفون خود وصل می کنیم. نحوه شارژ ایفون 12 در اکثر گوشی ها به این صورت می باشد، که با توجه به سوپرفست شارژ بودن آیفون 12 گوشی فوق العاده سریع شارژ می شود. هنگامی که سه چهارم باتری شارژ شد، سرعت شارژ کم شده به صورتی که و آهسته و در دقایق پایانی پروسه شارژ سرعت نزولی به خود می گیرد.

در واقع نباید از بیان این مطلب چشم پوشی نمود، که سرعت شارژ گوشی ایفون 12 با سری 18، 20 و 65 واتی به حدودا دو ساعت زمان نیاز دارد.

پیشنهاد : بهترین لوازم جانبی موبایل

خروجی بالای شارژر نیز در سرعت شارژ این گوشی تاثیری ندارد و حتی شارژر 65 واتی چند دقیقه دیرتر آن را شارژ می نماید. شارژرهای 5 و 12 واتی سرعت کندی در شارژ گوشی های ایفون دارند. با شارژر 5 واتی یک گوشی آیفون 12 سه ساعت بایستی برای اتمام شارژ وقت صرف کند. در صورت داشتن شارژر 18 واتی نیازی به تهیه سری شارژر 20 واتی نیستید. همچنین اگر از اداپتور 5 واتی و یا 12 واتی برای شارژ گوشی خود بهره می برید، بهتر است اداپتور 20 واتی ایفون را برای این کار انتخاب نمایید، زیرا این اداپتور به شارژ سریع ایفون 12 شما کمک قابل توجهی می نماید و به طول عمر گوشی شما می افزاید.

نحوه شارژ آیفون 12

نکات شارژ ایفون 12

از مهمترین نکات شارژ ایفون 12 انتخاب و تهیه بهترین شارژر ایفون 12 است. شما با خرید یک شارژر خوب در واقع به فاکتورهای بسیاری برای افزایش عمر گوشی خود دامن زده اید. با شارژ گوشی خود و اتصال آن به یک شارژر ایده ال و مطلوب شما قادر خواهید بود، از صدماتی که در حین شارژ ممکن است به باتری وارد شود، بکاهید.

گوشی ایفون 12 و گوشی های هم رده با این برند در کمپانی تا 50 درصد شارژ می شوند، و نیازی به شارژ اولیه بلافاصله پس از خرید ندارند. البته برای پی بردن به حفظ شارژ این نوع گوشی نمی توان پاسخی قاطع در نظر گرفت، چرا که زمان مشخصی برای آن وجود ندارد. در نتیجه 80 تا 100 درصد شارژ این گوشی با توجه به نوع کاربردی که روزانه دارید، برای این گوشی کفایت می نماید.

20 نکته ی مهم برای ذخیره باتری در آیفون

از نکات دیگری که بایستی برای شارژ گوشی ایفون 12 مد نظر قرار داد، فعال نمودن وضعیت هواپیما در گوشی است، که سبب هر چه سریعتر شارژ شدن گوشی شما می شود.

استفاده از باتری های لیتیوم – یون هوشمند نیز کمک بسیاری در شارژ فست گوشی شما می نمایند. در واقع تا 80 درصد گوشی را شارژ می نمایند. البته باید زمانی در حدود یک ساعت نیز صرف شود، تا باتری ایفون سرد شود و به طور خاص و دقیق این عمل شارژ نمودن صورت گیرد.

بهترین شارژر ایفون 12 نیز اگر به گوشی که شارژرش کاملا خالی شده است، متصل گردد، ضررهای جبران ناپذیری به طول عمر باتری وارد می نماید. پس یکی دیگر از نکات شارژ ایفون 12 تخلیه نشدن کامل شارژ باتری است. در واقع سعی کنید همیشه شارژتان را بین 40 تا 80 درصد نگه دارید.

حتی الامکان سعی کنید در زمان خواب گوشی در شارژ نباشد. همچنین در هنگام شارژ گوشی بهتر است که از آن استفاده ننمایید.

نکات شارژ ایفون 12

زمان لازم برای شارژ 12 از طریق: Wireless Qi و MagSafe

بهترین شارژر ایفون 12 چه زمانی برای شارژ 12 از طریق : Wireless Qi و MagSafe نیاز دارد؟ شارژ نمودن ایفون 12 با شارژرهای بی سیم کند و آهسته صورت می گیرد. به همین دلیل بایستی از نظر اقتصادی متحمل هزینه ای بیشتر برای تهیه اداپتور 20 وات شویم. اگر کاربران تمایل زیادی برای شارژ گوشی خود با یک شارژر بی سیم دارند، مطلوب است از برندی متفاوت با برند گوشی ایفون خود بهره ببرند. در نهایت باید به این نکته توجه نمود، که مهم نیست از چه نوع اداپتوری استفاده می نمایید، تا زمانی که اداپتور 12 وات یا بالاتر در اختیار دارید، کارایی و بازدهی فوق العاده ای را تجربه خواهید نمود.

 

گوشی ایفون 12 توانایی شارژ شدن سریع تا 15 وات را با اداپتورهای بی سیم دارد. این توانایی فقط در گرو استفاده از MagSafe است. اگر گواهی Qi را نیز دارا باشد، از نوع عادی Qi بهتر عمل می نماید. نوع عادی Qi بازدهی را 5 تا 7.5 وات پایین می آورد.

این نوع شارژرهای بی سیم MagSafe در صورتی به بازدهی 15 وات دست می یابند، که با اداپتورهای 20 وات جفت گردند. اداپتورهای USB-PD به میزان 10 وات و نه بیشتر خروجی می دهند. همچنین این نوع شارژ کردن بی سیم زمانی برابر 10 دقیقه اول بازدهی بالایی در مقدار 15 وات را دارا می باشند، که پس از این زمان به طور مداوم از این مقدار کاسته می گردد. به طور تقریبی 5 دقیقه زمان لازم است تا باتری گوشی بی جان شما را روشن نمیاد. این یعنی پس از گذشت 10 دقیقه خروجی شارژر به 10 وات رسیده و به هنگام شارژ گوشی به 80 درصد، بازدهی به 5 وات همیشگی خود بر می گردد. اما پس از جفت شدن با اداپتورهای 20 وات در 30 دقیقه نخست شارژ 30 درصد می شود، و همچنین برای شارژ کامل به 3 ساعت زمان احتیاج است.

مشخصات شارژر 20 وات اپل

در خلال صحبت هایی که پیرامون بهترین شارژر ایفون 12 صورت گرفت، حال به مشخصات شارژر 20 وات اپل می پردازیم. این شارژر دارای ابعاد 45.58*52*48 میلی متری است. وزن آن معادل 80 گرم می باشد. ولتاژ ورودی در این شارژر 220 – 240 ولت است. شدت جریان خروجی که از این شارژر می گذرد، 3 آمپر است که مختص تبلت و موبایل می باشد. این شارژر دارای یک عدد درگاه خروجی از نوع USB-C است. همچنین دارای گواهی CE می باشد. برای تمام گوشی های اپل به کار می رود.

شارژر 20 وات اپل

این شارژر با این گوشی ها سازگار است:

  • iPhone 12 Pro
  • iPhone 12 Pro Max
  • iPhone 12 mini
  • iPhone 12
  • iPhone 11 Pro
  • iPhone 11 Pro Max
  • iPhone 11 iPhone SE (2nd generation)
  • iPhone XS
  • iPhone XS Max
  • iPhone XR
  • iPhone X
  • iPhone 8، iPhone 8 Plus

همچنین برای آیپد هایی همچون:

  • iPad Pro 12.9-inch (4th generation)
  • iPad Pro 12.9-inch (3rd generation)
  • iPad Pro 12.9-inch (2nd generation)
  • iPad Pro 12.9-inch (1st generation)
  • iPad Pro 11-inch (2nd generation)
  • iPad Pro 11-inch (1st generation)
  • iPad Pro 10.5-inch
  • iPad Air (4th generation)
  • iPad Air (3rd generation)
  • iPad (8th  iPad (7th generation)
  • iPad mini (5th generation)

مناسب است.

این شارژر کابل همراه ندارد. توانمندی های دیگر آن از جمله؛ شارژ تبلت با شدت جریان 2 آمپر و بالاتر می باشد. تبلت ها به دلیل گنجایش بالاتری که از نظر باتری دارند، احتیاج مبرمی به شدت جریان مطلوب و ایده ال دارند. بخاطر همین موضوع می باشد که پاور بانک ها و شارژرهایی مناسب برای شارژ نمودن تبلت محسوب می شوند. توانایی شارژ کردن سریع تر موبایل معمولی با شدت جریان ورودی 1 آمپر هم امکان پذیر است، اما اگر این شدت جریان ورودی 2 آمپر و یا بالاتر باشد، خیلی بهتر و سریعتر شارژ می شوند.

برای خرید شارژر اورجینال کلیک کنید: شارژر 20 وات اپل

تشخیص شارژر 20 وات اصلی و فیک

انتخاب بهترین شارژر ایفون 12 در گرو اصل یا تقلبی بودن آن نیز می باشد. در این قسمت برای تشخیص شارژر 20 وات اصلی و فیک نیز راهکارهایی داده می شود، که شما برای انتخاب هر نوع شارژری می توانید از این مطالب بهره ببرید. در ابتدا بایستی به جعبه شارژر دقت بسیاری کنیم. به طور معمول جعبه ای که حاوی شارژر اصلی است از تصویر پر رنگ تری برخوردار است و همچنین برچسب اپل سبز رنگ بر روی جعبه شارژر اورجینال نیز کمی پر رنگ تر از این برچسب بر روی جعبه حاوی شارژر فیک است. مورد دومی که بایستی در تشخیص شارژر 20 وات اصلی از تقلبی مد نظر قرار داد، بارکد حک شده بر روی جعبه محصول اورجینال است که دارای تعداد ارقام 17 عدد است، اما بارکد موجود بر روی جعبه اداپتور فیک 19 یا 20 رقم است. مورد دیگر خود شارژر و یا اداپتور است، که معمولا اداپتور اصلی از فونت و نوشته ای استاندارد و پلاستیک و فلزی با کیفیت در ساختار خود بهره مند گشته است.

ولی در محصول فیک این موارد با کمی اشکال روبرو است. به عنوان مثال نوشته Made in china در محصول فیک به صورت Mode in china و با فونتی بی کیفیت حک شده است. همین طور فلزی که برای شارژر در وسط اداپتور قرار داده شده است در اداپتور اورجینال بسیار راحت باز و بسته خواهد شد ولی در محصول تقلبی به سختی و گاهی با فشار بایستی این عمل باز و بسته نمودن صورت گیرد، که گاهی منجر به از بین رفتن حالت فنری آن نیز می گردد. که این موضوع خود نشان دهنده فیک بودن محصول و کیفیت بد مواد استفاده شده برای ساخت محصول می باشد. پس با توجه به نکات فوق تمام سعی خود را بکنید تا جنسی اورجینال خریداری نمایید. زیرا محصول اورجینال دوام و عملکرد فوق العاده بهتری در مقایسه با محصول فیک دارد ما در مقاله دیگری تفاوت شارژر فست و معمولی را بیان کردیم

همچنین در محصول تقلبی رویه محصول با خود اداپتور کاملا هم سطح است ولی در مدل فیک آن رویه اداپتور دارای یک سطحی است که کاملا با انگشت میتوان آن را لمس و یا از اداپتور جدا نمود.  همچنین فلز روی اداپتور اصلی اگر با یک وسیله ای همچون کلید یا سنجاق بر روی آن بکشید، خط و خشی را بر روی آن نخواهد افتاد، ولی در نوع فیک و تقلبی این محصول با کشیدن چیزی فلزی بر روی آن دچار خط خوردگی می شود.

همچنین درگاه کوچکی در قسمت کناری اداپتور قرار دارد، که در محصول اصلی این قسمت از وسط پر می شود ولی در مدل فیک این درگاه اینترفیس اداپتور کاملا پر است.

تمام این موارد در تشخیص بهترین شارژر ایفون 12 و 20 کاربرد دارد، و بایستی به آنها توجهی ویژه نمود.

شما میتوانید در مقاله تشخیص شارژر 20 وات راه های دقیق اصل بودن شارژر را بخوانید.

ویدئو بهترین شارژر ایفون 12:

پاسخ به سوالات متداول کاربران عزیز

شارژر آیفون 12 چند وات است؟

20 وات

شارژر آیفون 12 با چه دستگاه هایی سازگار است؟

ایفون 12،ایفون 12 پرو،ایفون 12 مینی،آیفون x و xs و xr