نحوه استفاده از ان اف سی در آیفون

آیفون چندی است که با تراشه NFC آماده ارائه شده است. تمام مدل ‌های فعلی آیفون بعد از آیفون 6 دارای نوآوری در ارتباط میدان نزدیک هستند. به هر حال، تعداد کمی از مشتریان می دانند که NFC چگونه کار می کند و چگونه از آن می توان استفاده کرد. ما آنچه را که لازم است در مورد NFC و روش فعالسازی NFC در گوشی های اپل + ترفند ها بدانید را در ادامه به شما ارائه می دهیم.

نحوه استفاده از ان اف سی در آیفون

NFC چیست؟ نحوه فعالسازی NFC گوشی آیفون چگونه است؟

NFC  یکی از اصطلاحاتی است که آیفون امروزه از آن استفاده می کند. در هر صورت، بسیاری از مشتریان هنوز نحوه و روش فعالسازی NFC در گوشی های اپل + ترفند ها و هیچ سرنخی از آن را ندارند. در هر صورت، به راحتی می‌توان آن را روشن کرد. NFC  ممکن است یک توسعه رادیویی باشد که داده‌ها را برای رد و بدل شدن بین ابزارها راحت تر می کند.

در صورتی که هنوز نمی دانید NFC چیست و برای چه موردی از آن استفاده می شود و روش فعالسازی NFC در گوشی های اپل + ترفند ها را نمی دانید، ابتدا بهتر است بدانید که  NFC چیست؟ NFC مخفف ” Near Field Communication” است که معنای آن هم ارتباط نزدیک می باشد.

NFC چیست؟ نحوه فعالسازی NFC گوشی آیفون چگونه است؟

فناوری NFC چیست؟

NFC  یک نوآوری واقعاً شناخته شده در بین مشتریان نیست. اما می‌ توان از آن در طیف‌های متنوع و متعددی استفاده کرد و کار های روزانه را بسیار ساده کرد. همان طور که اشاره کردیم تراشه NFC از امواج رادیویی میدان نزدیک استفاده می کند تا یک ارتباط از راه دور در چند سانتی متر بین دو ابزار ایجاد کند و مقدار کمی از داده ها را مبادله کند.

البته ناگفته نماند یکی از مهم ترین خصوصیات این فناوری پرداخت الکترونیکی بدون هیچ گونه تماسی است.

عبور از گیت یکی دیگر از قابلیت های مفید آن است.

فناوری NFC چیست؟

این نوآوری با ایجاد یک ارتباط رادیویی فوق العاده بین دو موبایل، ارتباط برقرار می کند. اما به هیچ وجه مانند سایر تکنولوژی های ارتباطی نیست، به طوری که دو ابزار نباید از هم فاصله داشته باشند. ابزارهای الکترونیکی موجود در نزدیکی یکدیگر می توانند اطلاعات خاصی را با این نوآوری مبادله کنند. اما هر دو موبایل باید دارای تراشه NFC باشند.

ما به طور تقریبی این موارد و روش فعالسازی NFC در گوشی های اپل + ترفند ها را در ادامه توضیح خواهیم داد. اما مفاهیم دیگری هم وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. بنابراین، در ادامه این مقاله، سعی خواهیم کرد تمام مفاهیم مرتبط با این نوآوری را مطرح کنیم…

اگر گوشی آیفون دارید بخوانید: نحوه تشخیص پارتنامبر گوشی اپل

روش فعال کردن NFC گوشی آیفون

تلفن خود را نزدیک یک تلفن دارای NFC نگه دارید تا آن را بخوانید. به طور خودکار اکثر آیفون های جدید تگ های NFC را می خوانند. اگر تلفن خود را نزدیک به یک ابزار با برچسب NFC قرار دهید، یک اعلان باید ظاهر شود که نشان دهنده عملکرد مرتبط با برچسب است. برای انجام عمل روی اعلان ضربه بزنید.

برای مثال، ضربه زدن روی اعلان ممکن است یک برنامه را باز کند، شما را به وب ‌سایتی در مرورگرتان منتقل می کند یا به شما امکان پرداخت بدون تماس را بدهد.

NFC  قابلیت امنیت بالا را دارد به طوری که فقط زمانی می توان از آن استفاده نمود که صفحه گوشی روشن باشد.  این قابلیت امنیتی ان اف سی به گونه ای است که زمان استفاده از برنامه هایی چون Apple Pay Wallet  یا دوربین کاملا غیر فعال می شود.

برای روش فعالسازی NFC در گوشی های اپل + ترفند ها در تلفن های قدیمی آن را به صورت دستی روشن کنید.

آیفون‌ های قدیمی‌ تر از XS از خواندن NFC در پس‌ زمینه پشتیبانی نمی ‌کنند. این بدان معناست که وقتی به برچسب‌ های NFC نزدیک می ‌شوید، تلفن شما به ‌طور خودکار آن را اسکن نمی‌کند.

روش فعال کردن NFC گوشی آیفون

برای فعال کردن NFC Reader در تلفن قدیمی:

از سمت راست بالا صفحه را به پایین بکشید تا Control Center خود را باز کنید، یا اگر iPhone SE یا 8 iPhone یا قدیمی‌تر دارید، انگشت خود را از پایین به بالا بکشید.

روی نماد NFC (که شبیه یک سری خطوط منحنی است، شبیه به نماد Wi-Fi که به صورت افقی می چرخد) ضربه بزنید تا برچسب NFC باز شود.

برای این که بتوانید آن را بخوانید می بایست موبایل خود را به برچسب ان اف سی نزدیک نمایید. اگر هم دکمه این فناوری را در مرکز کنترل گوشی مشاهده نمی کنید کافیست به تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و گزینه NFC Tag Reader را از بین گزینه ها انتخاب نمایید. البته ناگفته نماند در مدل گوشی های آیفون های XS و جدیدتر  آن موجود نخواهد بود.

برای فعال کردن NFC Reader در تلفن قدیمی

کدام یک از گوشی های اپل دارای قابلیت NFC هستند ؟

از سال 2008 به بعد تلفن های هوشمند از قابلیت nfc برخوردار بودند. که از این رو شرکت اپل برای مدل های  6 به بالا شروع به تجهیز کلیه مدل ها به ماژول NFC کرد. می توان نمونه های زیر را ذکر کرد.

iPhone 6 Plus ،

iPhone 7،

iPhone 6s ،

iPhone 6s Plus ،

iPhone 8 ،

و …

کدام یک از گوشی های اپل دارای قابلیت NFC هستند ؟

خرید لوازم جانبی آیفون از ایمن خرید

فروشگاه اینترنتی تخصصی ایمن خرید یکی از فروشگاه های معتبر در کشور است که باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرد. اهمیت آن به قدری است که کاملا شناخته شده است و همیشه سعی کرده در کوتاه ترین زمان برای تحقق اهداف مشتریان خود به نحو احسنت عمل کند. این فروشگاه توانسته بخش اعظمی از خرید لوازم جانبی آیفون اعم از خرید کابل شارژ آیفون و خرید شارژر آیفون 13 را برای مشتریان خود تامین کند.

 

از جمله نکاتی که به هنگام خرید کابل شارژ آیفون باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید  توجه به گارانتی آن است. گارانتی می تواند نوعی تضمین برای جایگزینی کالا در صورت آسیب دیدگی باشد و مشتری را از خرج کردن یک بار دیگر حفظ کند.

در این فروشگاه شما می توانید از گارانتی کالای خریداری شده اطمینان حاصل نمایید.

خرید لوازم جانبی آیفون از ایمن خرید

چگونه می ‌توان به ‌سرعت متوجه جعلی بودن کابل شارژ شد؟

آهنربا را روی بدنه سیم آن قرار دهید، در صورتی که سیم شارژر را به داخل بکشد، ممکن است یک کالای غیر اصلی باشد. بنابراین از خرید کابل تقلبی اجتناب کنید.

شاید برای شما به عنوان یک طرفدار گوشی آیفون این سوال مطرح شود که برای چه دستگاه هایی می توان کابل شارژ آیفون تهیه کرد؟ خب شرکت اپل برای چند مدل کابل تایپ سی به لایتنینگ را در جعبه ارائه کرده است که نیازی به تهیه مجدد آن نخواهید بود.

چگونه می ‌توان به ‌سرعت متوجه جعلی بودن کابل شارژ شد؟