درود بر دنبال کنندگان سایت خرید آنلاین لوازم جانبی اپل، ایمن خرید. ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و کاربردی در حوزه ترفند ‌های گوشی آیفون. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی آیفون شما شارژ نشود. این موضوع می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد و ما در این مقاله تمامی آن ها را بررسی خواهیم کرد. البته دقت کنید که گوشی آیفون شما نباید در مدت زمان شارژ شدن داغ شود و یا در نواحی پایین گوشی حالت الکتریسیته فعال ایجاد شود. در این صورت در باید در کوتاهترین زمان ممکن گوشی خود را به یک اپ استور ببرید تا سوکت شارژر گوشی آیفون شما را بررسی کند. در این مقاله علاوه پاسخ به سوال « چرا گوشی آیفون شارژ نمیشود » به دنبال پاسخ سوالات زیر نیز می‌باشیم.

  • علت شارژ نشدن گوشی ایفون ۱۳
  • علت روشن نشدن گوشی آیفون بعد از اتمام شارژ
  • تنظیمات شارژ ایفون
  • مشکل نرم افزاری شارژ نشدن ایفون
  • علت شارژ نشدن گوشی آیفون 7
  • قطع شدن خودکار شارژ گوشی ایفون
  • مشکل شارژ در ios 16
  • علامت شارژ شدن ایفون خاموش

دقت کنید که مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون ارتباطی به مدل و یا زمان خرید شما ندارد. این موضوع به ندرت حتی برای گوشی های آک نیز به وجود می‌آید. با این حال تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا این موضوع را به صورت ویژه بررسی نماییم. در صورتی که بعدی از مطالعه این مقاله مشکل شما حل نشد، می‌توانید از طریق بخش کامنت‌های این مقاله به دنبال پاسخ مناسب خود باشید.

علت شارژ نشدن گوشی آیفون در مدل های مختلف

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی دلایل شارژ نشدن گوشی آیفون بپردازیم، باید به شما بگوییم که گاها گوشی شما کاملا سالم است و مشکل شما استفاده از لوازم جانبی بی کیفیت می‌باشد. به عنوان مثال زمانی که شما از شارژ اورجینال آیفون و یا کابل اصلی استفاده نکنید، این مشکل را خواهید داشت. در برخی مواقع به دنبال صرفه جویی در مخارج خود می‌باشند و با خرید لوازح جانبی بی کیفیت به آن آسیب جدی وارد می‌کنند. در نتیجه اگر به دنبال پاسخ سوال « چرا گوشی آیفون شارژ نمیشود » می‌باشید، در اولین گام به دنبال خرید لوازم جانبی اپل از یک فروشگاه معتبر باشید.

در آن جا سعی کنید فقط و فقط به دنبال خرید شارژر 20 وات اپل اورجینال با گارانتی تعویض و همچنین یک کابل شارژ اورجینال باشید. در صورتی که از شارژر و کابل شارژ اورجینال استفاده کردید و مشکل شما حل نشد، به دنبال انجام دیگر مواد گفته شده در این مقاله باشید. معمولا 90 درصد افراد زمانی که لوازم جانبی گوشی اپل خود را عوض می‌کنند و از محصولات اورجینال استفاده می‌کنند، مشکل آن ها حل می‌شود.

علت شارژ نشدن گوشی آیفون در مدل های مختلف

1.    سیستم عامل IOS گوشی آیفون خود را به روز کنید

معمولا در ایران به دلیل نا پایداری اینترنت افراد بسیار کمی به آپدیت به موقع سیستم عامل گوشی آیفون خود توجه می‌کنند. زمانی که شما مدت زمان زیادی به آپدیت سیستم عامل گوشی خود توجه نمی‌کنید، این موضوع می‌تواند به صورت جدی روی سخت افزار سیستم گوشی شما نیز تاثیر داشته باشد. یکی از تاثیرات آن عدم شارژ صحیح و مناسب گوشی آیفون شما است. در صورتی که گوشی آیفون خود را برای مدت زمان 30 دقیقه به شارژ زدید و در گوشی آیفون شما در حدود 40 درصد شارژ نشد، این موضوع به این معنی است که گوشی آیفون شما نیاز به تعمیرات سخت افزاری و یا گاها نرم افزاری دارد.

به همین دلیل اگر برای سیستم عامل گوشی آیفون شما آپدیت ثبت شده است و شما به دنبال پاسخ سوال « چرا گوشی آیفون شارژ نمیشود » می‌باشید، در اولین مرحله باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا سیستم عامل گوشی آیفون خود را به روز رسانی نمایید. دقت کنید اگر باتری گوشی شما کم است، آن در به شارژ بزنید و سپس اقدام به آپدیت آن نمایید. چرا که در غیر این صورت ممکن است که در مراحل اصلی آپدیت باتری گوشی آیفون شما تمام شود و مشکلات شما حتی بیشتر از قبل شود.

سیستم عامل IOS گوشی آیفون خود را به روز کنید

2.    تمیز نکردن سوکت شارژ مهمترین علت شارژ نشدن گوشی آیفون 7

معمولا کسانی که از گوشی های ایفون نسل قدیم استفاده می‌کنند، به جرمی که در بلندگو ها و یا گاها در سوکت شارژ آن به وجود آمده است، توجه کافی ندارند. به همین دلیل است که حتی با خرید شارژ و کابل اورجینال نیز به دلیل عدم اتصال صحیح نمی‌توانند گوشی آیفون خود را به درستی شارژ کنند. برای این کار لازم است که از یک مسواک تمیز استفاده کنید و تمامی ورودی های گوشی آیفون 7 خود را به دقت تمیز کنید. البته توجه نمایید که قابل گوشی آیفون شما حتما جدا شده باشد، در این صورت می‌توانید بازدهی بسیار بهتر از این موضوع به دست آورید.

در صورتی که شما در یک محیط با آلودگی بالا کار می‌کنید، فارق از نوع گوشی آیفون شما ممکن است که به این مشکل گرفتار شوید. به عنوان مثال زمانی که پدیده ریز گردها در استان های جنوبی کشور به وجود آمده بود، افرادی که شغل آزاد داشتند و برای مدت زمانی زیادی در معرض ریز گرد ها بودند، بیش از سایر افراد با این مشکل روبروی شده بودند. از طرفی زمانی که سایت اصلی اپل نگاه می‌کنید در بخش گاید لاین استفاده از گوشی آیفون تمیز کردن درگاه های ورودی آن به صورت کاملا واضح ذکر شده است. با این کار حتی شما کیفیت صدای بسیار بهتری نیز تجربه خواهید کرد.

تمیز نکردن سوکت شارژ مهمترین علت شارژ نشدن گوشی آیفون 7

3.    سوکت شارژ و یا همان درگاه لایتنینگ خراب شده است

شاید بتوان یکی از مهمترین عواملی که گوشی آیفون به درستی شارژ نمی‌شود، را خراب شدن درگاه شارژ گوشی آیفون دانست. البته دقت نمایید که این موضوع هیچ گاه توسط یک شخص عادی قابل بررسی نیست و باید توسط متخصصین اپ استور بررسی شود. متاسفانه زمانی که در سطح وب به دنبال پاسخ سوال « چرا گوشی آیفون شارژ نمیشود » می‌‌باشید، به شما توصیه می‌کنند که با ابزار و یا نرم افزارهای مختلف درگاه لایتنینگ گوشی آیفون خود را بررسی نمایید. این کار می‌تواند به صورت مستقیم به برد گوشی آیفون شما ضربه بزند. به همین دلیل بهتر است که تمام تلاش خود را به کار گیرید و تا با مراجعه به یک مرکز اپ استور حرفه‌ای این موضوع را مورد بررسی قرار دهید. در این صورت اطمینان خواهید داشت که گوشی آیفون شما سالم می‌شود.

سوکت شارژ و یا همان درگاه لایتنینگ خراب شده است

4.    گوشی خود را ریستارت کنید

گاها افرادی که به دنبال پاسخ سوال « چرا گوشی آیفون شارژ نمیشود » می‌باشند، با یک تکنیک بسیار ساده می‌توانند مشکل خود را حل کنند. زمانی که شما از کابل و همچنین شارژر اورجینال استفاده می‌کنید و گوشی آیفون شما شارژ نمی‌شود. بعد از به روز رسانی سیستم عامل گوشی آیفون خود لازم است که به فاصله زمانی 3 تا 5 ساعت یک بار گوشی آیفون خود را ریستارت کنید. البته شما می‌توانید قبل از به روز رسانی سیستم عامل گوشی خود نیز به چنین کاری دست بزنید، اما باید به این موضوع توجه نمایید که حداقل 12 ساعت بعد اقدام به بروز رسانی سیستم عامل گوشی خود نمایید. در این صورت می‌توانید به یک بازدهی بسیار عالی دست پیدا کنید.

در صورتی که نمی‌توانید با گوشی آیفون خود را ریستارت کنید، می‌توانید در بخش مقالات سایت ایمن خرید، چند مقاله مرتبط پیدا کنید. در این صورت مشکل شما به سادگی حل خواهد شد. چرا که نحوه ریستارت کردن گوشی آیفون در نسخه‌ های مختلف آن متفاوت است. به همین دلیل هر شخص باید از روش مناسب خود این کار را انجام دهد.

گوشی خود را ریستارت کنید

5.    داغ شدن گوشی آیفون

در برخی مواقع شارژ گوشی آیفون شما و همچنین درگاه لایتنینگ گوشی آیفون شما کاملا سالم است. اما زمانی که گوشی خود را به شارژ میزنید بعد از گذشت 20 دقیقه، نرم افزار گوشی آیفون شما موجب قطع شدن خودکار شارژ گوشی ایفون می‌شود، باید مشکل را در جای دیگر دنبال کنید. در صورتی که شما به گوشی آیفون خود دست بزنید، متوجه می‌شوید که گوشی شما داغ شده است، گوشی آیفون شما به صورت خودکار آن شارژ کردن را متوقف کرده است. شرکت اپل برای جلوگیری از هر گونه آسیب به سخت افزار گوشی آیفون زمانی که گوشی ایفون شما دمایی بالایی را تجربه می‌کند به صورت خودکار شارژ آن را متوقف می‌کند. چرا که ممکن است مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری  آن منجر به آتش سوزی و حتی انفجار گوشی آیفون شود.

اگر به بررسی دقیق این موضوع علاقه مند می‌باشید، می‌توانید در زمان بخش وبلاگ ایمن خرید از مقاله « چرا گوشی اپل داغ میکند » به صورت جامع و کامل استفاده نمایید. به این موضوع دقت نمایید که داغ شدن گوشی آیفون در زمان شارژ کردن موضوع ساده‌ و قابل چشم پوشی نیست. به همین دلیل اگر به دنبال پاسخ سوال « چرا گوشی آیفون شارژ نمیشود » می‌باشید و گوشی آیفون شما نیز داغ می‌شود، فقط و فقط باید به مراکز اپ استور مراجعه کنید تا سخت افزار و نرم افزار گوشی آیفون شما به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد. البته اگر در زمان بازی کردن دچار داغ شدن و یا بد کار کردن گوشی آیفون خود می‌باشید، به علت فعالیت بیش از حد پردازنده مرکزی می‌باشد و این مشکل به سادگی حل خواهد شد و ارتباطی به شارژ شدن گوشی ندارد.

داغ شدن گوشی آیفون

6.    باتری گوشی آیفون خود را تعویض نمایید

اگر شما از گوشی  آیفون نسل قدیم استفاده میکنید، در اکثر مواقع علت شارژ نشدن گوشی آیفون شما، ضعف باتری می‌باشد. در صورتی که شارژر گوشی شما معمولی است و از گوشی آیفون شما نیز حالت فست شارژ ندارد احتمال خراب شدن باتری گوشی شما بیشتر است. به صورت کلی کار کردن با گوشی در حال شارژ و بازی کردن طولانی مدت با گوشی  های ایفون نسل قدیم به صورت ویژه روی قدرت و همچنین کیفیت این گوشی ها تاثیر گذار خواهد بود. اگر باتری گوشی ایفون شما همانطور که بد شارژ می‌شود، همانطور هم زود باتری آن خالی می شود اطمینان داشته باشید که باتری گوشی آیفون شما خراب شده است و تنها راه حل آن تعویض باتری می‌باشد.

البته دقت نمایید که در زمان تعویض باتری اندکی زمان صرف کنید و حتما به دنبال باتری اورجینال باشید. در غیر این صورت بعد از گذشت 3 تا 6 ماه  در اینترنت مجدد به دنبال پاسخ سوال « چرا گوشی آیفون شارژ نمیشود » خواهید بود. برای حل این چالش شاید متخصصین ایمن خرید بتوانند به شما کمک کنند. به همین دلیل می‌توانید قبل از تعویض باتری با مرکز پشتیبانی آنلاین ایمن خرید ارتباط برقرار نمایید.

باتری گوشی آیفون خود را تعویض نمایید

7.    از سلامت پریز برق مطمئن باشید

در صورتی که شما اقدام به خرید شارژر 20 وات اورجینال اپل کرده باشید، این شارژر ها به نوسانات برق حساسیت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل ممکن است که برای جلوگیری از مشکلات ثانویه گوشی آیفون شما جلوی شارژ شدن آن را بگیرید. در برخی مواقع ممکن است که پریز برق اتاق از نظر شما سالم باشد، چرا که به سادگی یک وسیله برقی دیگر از آن استفاده می‌کند. اما زمانی که شارژ اپل خود را به آن وصل می‌کنید دچار چالش می‌شود و یا گاها از شارژ شدن گوشی آیفون و یا آیپد شما جلوگیری می‌کند.

به همین دلیل بهتر است که در صورت عدم شارژ شدن گوشی آیفون خود حتما چند پریز مختلف را امتحان کنید تا اطمینان حاصل کنید که گوشی آیفون شما به دلیل نوسانات برق فرآیند شارژ شدن را متوقف نکرده باشد. در برخی مواقع ممکن است که شل شدن پیچ مرکزی تبدیل 3 به 2 شارژ اپل شما، علت شارژ نشدن گوشی آیفون شما باشد. به همین دلیل بهتر است که شارژر گوشی آیفون خود را از تمامی جوانب بررسی نمایید.

از سلامت پریز برق مطمئن باشید

8.    مراجعه به یک تعمیرگاه تخصصی محصولات شرکت اپل

در صورتی که شما تمامی نکات مطرح شده در بخش قبل را بررسی کردید و به هنوز پاسخ سوال « چرا گوشی آیفون شارژ نمیشود » پیدا نکردید، باید به دنبال یک مرکز تخصصی تعمیرات گوشی آیفون باشید. چرا که به احتمال زیاد گوشی آیفون شما دچار یک مشکل امنیتی و یا سخت افزاری شده است و فرآیند شارژ شدن را متوقف کرده است. به این نکته دقت که هر تعمیرات موبایلی برای بررسی این مشکل صلاحیت لازم را ندارد. چرا که سیستم سخت افزاری و همچنین سیستم نرم افزار گوشی های ایفون مخصوص در ایفون 13 و آیفون 14 کاملا متفاوت است و افراد غیر متخصص نمی توانند آن را مورد بررسی قرار دهند. به همین دلیل بهتر است که برای حل این مشکل حتما از کمک افراد خبر کمک بگیرید.

مراجعه به یک تعمیرگاه تخصصی محصولات شرکت اپل

سخن پایانی

در صورتی که گوشی آیفون شما دچار مشکل نرم افزاری و یا امنیتی ساده باشد، با استفاده از نکات مطرح شده می‌توانید، مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون خود را حل کنید. در صورتی که توانستید با استفاده از این مقاله پاسخ سوال « چرا گوشی آیفون شارژ نمیشود » به دست آورید، در بخش کامنت های این مقاله به ما بگویید که کدام روش برای شما کاربردی بوده است و مشکل شما را حل کرده است. در نهایت لازم است به چند نکته کلی نیز اشاره نماییم. همانطور که می‌دانید فروشگاه اینترنتی ایمن خرید به صورت تخصصی روی فروش لوازم جانبی اپل و لوازم جانبی سامسونگ تمرکز کرده است. به همین دلیل شما نیز اگر به دنبال شارژر 20 وات اپل اورجینال و یا کابل لایتنینگ اورجینال می‌باشید، قطعا فروشگاه ایمن خرید می‌تواند به شما کمک کند.

از طرفی قیمت محصولات نیز به نحوی تنظیم شده است که همه افراد بتوانند از محصولات اورجینال برای خود استفاده کنند. به همین دلیل است که بخش قابل توجهی از مشتریان ما را شعبات اپ استور در سرتاسر کشور تشکیل می‌دهند. در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، فروشگاه لوازم جانبی موبایل آنلاین ایمن خرید را به دیگر دوستان خود نیز در شبکه‌های اجتماعی معرفی کنید. ❤